Portretul lui Dorian Gray de Oscar Wilde- Recenzie

cop_portretul_lui_dorian_g_11*Mulţumesc librăriei online Libris pentru şansa de a citi o cartea aşa de minunată*

Faceţi cunoştinţă cu Dorian Gray: tănâr, rafinat, inteligent şi nespus de frumos. Un tănăr care ascunde un secret teribil în spatele unui portret ascuns, un secret ce-l face să omoare şi să ameninţe, să urască şi să-şi dorească moartea. Toate astea datorită unei dorinţe puse cu mult timp în urmă.

Dorian Gray îi face faţă lui Basil, pictorul care i-a făcut monstruosul portret, şi lui Harry care pare tot mai curios de atitudinea schimbătoare a lui Dorian. Totul decurge rapid şi fermecător, unde doar clasicul Wilde a ştiut cum să pună problema şi unde doar mâna sa dibace a putut compune o asemenea operă.

Părerea mea:

Ştiţi, există un moment în viaţa oricărui cititor când o carte îi rămâne în minte, când o care îl intrigă şi-l face să se întrebe de ce există un final şi de ce nu se continuă la nesfârşit? Stai şi te întrebi de ce nu ai citit-o mai devreme şi de câte ori o mai poţi citi până să te saturi de ea. ,,Portretul lui Dorian Gray” este genul ăsta de carte. Şi la sfârşit spui doar un lucru: ,,Am terminat Portretul lui Dorian Gray, sunt făcută praf.” Şi apoi mergi la fiecare om pe care-l ştii şi îi spui cât de awesome şi genială a fost şi eşti hotărâtă că toată lumea din jurul tău ar trebui să o citească. Şi apoi meditezi ore gândindu-te la cât de perfectă a fost cartea aia şi cum de există oameni pe care să-i fi plictisit.  Poate că pentru mulţi Christian Grey *50 shades of Grey* e tipul ăla perfect, aşa că o să vă arunc cu un volum din Wilde în faţă şi o să vă spun că nu aveţi idee ce înseamnă frumuseţea.

Personajele sunt atent conturate, acțiunea se derulează lin, iar finalul este cât se poate de haotic (am iubit finalul ăla). Cred că ‘Portretul lui Dorian Gray’ este o carte foarte elegantă ce aruncă o nouă lumină asupra vieții oamenilor bogați, dar nespus de triști. Ideea întregului roman este absolut genială, iar dialogurile mi s-au părut cât se poate de naturale și autentice.

Nu cred că pot spune mai multe despre roman. Vă las niște citate cât se poate de sublime mai jos: 

,,-Am să scriu în jurnal în seara asta.
-Ce anume?
-Că un copil care s-a ars iubeşte focul.”

,,În lumea obişnuită a faptelor, cei răi nu erau pedepsiţi şi nici cei răi nu erau recompensaţi.”

,,Lumea s-a schimbat pentru că tu eşti alcătuit din fildeş şi aur. Liniile buzelor tale rescriu istoria.”

Şi să nu uităm de versetul ăsta din Hamlet găsit în carte:

,,Sau eşti doar o spoială a durerii,

chip fără suflet?”

Notă: 5+/5

Cartea o puteţi comanda de AICI.

Yuki :3

10 gânduri despre &8222;Portretul lui Dorian Gray de Oscar Wilde- Recenzie&8221;

  1. Romanul e genial. Am vazut prima data filmul, iar povestea in sine mi-a placut. Bine, recomandat ar fi fost sa citesc mai intai cartea,apoi sa vizionez si opera ecranizata , dar chiar si asa…m-am apucat sa o citesc de curand si mi se pare pur si simplu geniala ,mai ales ca imi scot foarte multe citate din ea. 😀

    Apreciază

      1. Eu nu m-am putut opri. Am cautat refcenzii pe net ca nici nu stiam ce sa fac. Voiam sa vad cate detalii au dat altii, pentru ca daca era dupa mine spuneam toata cartea 🙂 A fost superba. Si oricum cred ca recenzia ta e mai buna pentru ca nu dezvaluie chiar asa de mult si te face si super curios.

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

