Ceasul fantasmelor de Oliviu Crâznic- Recenzie

oliviu-craznic-ceasul-fantasmelor*Puteţi câştiga un exemplar din această carte pe pagina de facebook Cărţi cu colţi (mâine fiind ultima zi în care vă puteţi înscrie!)*

10 povestiri cu iz macabru şi cu o atmosferă ce o să te prindă de la primele pagini. Intrigi ţesute cu dibăcie, răzbunări aduse regilor detronaţi de proprii lor copii şi călătorii nebune într-o lume ce şi-a găsit sfârşitul Timpului.

Despre lucruri inexplicabile şi stranii, întâmplări ce ne găsesc în miez de noapte sau în timpul zilei, crime odioase şi armate atacate de acelaşi duşman la nesfârşit.

Povestiri ce garantez că o să te răscolească şi o să te facă să vrei să-i cunoşti autorul. O carte în care se împletesc atât de multe elemente fantasy şi sf, încât o să ajungeţi să-i iubiţi ritmul alert!

O carte pe care trebuie să o devorezi şi să-i pătrunzi înţelesul mistic. Un roman semnat de către cunoscutul autor Oliviu Crâznic, autor al romanul ,,…şi la sfârşit a mai rămas coşmarul”.

Părerea mea:

Prima mea părere atunci când am început să citesc cartea a fost s-o compar; bineînţeles, fiind uşor ameţită după primele poveşti am comparat-o iniţial cu cartea ,,Eragon”. Odată cu parcurgerea mai multor povestiri mi-am dat seama că această carte nu seamănă cu ceva ce am mai citit vreodată până acum. În lunga mea carieră de cititor am întâlnit o grămadă de genuri de cărţi şi de autori pe care i-am uitat repede. Cărora le-am futurecitit cărţile, ca mai apoi să mă mulţumesc să le pun cartea înapoi în raft şi să le ofer cu compasiune 3 steluţe pe Goodreads. Cum a fost cu această carte? Am luat-o, i-am simţit mirosul de carte nouă (fetish des întâlnit la cititori) şi m-am mulţumit să o devorez cu o saţietate greu de explicat. Cu pofta neanderthalului care parcă descoperă pentru prima oară focul, de parcă citisem pentru prima oară sf şi găsisem cel mai bun roman scris vreodată.

,,Ce garanţii oferă faptul că eu am trupul acoperit de văl?…Un văl se scoate sau se poartă cu atâta uşurinţă!…”

Da, pentru mine, acesta este indiscutabil cel mai bun roman sf citit vreodată. De ce? Pentru că idea nu se pierde, ai putea să citeşti încontinuu ceva scris de Oliviu Crâznic fără a-ţi pierde interesul. Probabil că autorul ar putea scrie şi despre un sandviş cu şuncă şi muştar şi tot nu ţi-ai dezlipi ochii sticloşi de pe paginile cărţii. Are un stil unic care captează şi impresionează, stilul care-ţi confirmă teoria (poate că încă nefondată dacă nu ai încercat să citeşti şi autori de-ai noştri) că avem autori buni, care au acel ceva numit ,,calitate”. time

Mi-a plăcut să trec prin atâtea lumi, rămânând însă cu mintea la povestea ,,Tempus fugit”. O povestioară ce m-a atras prin idee; o lume în care nimeni nu ştie cât e ora, iar Timpul a ajuns la sfârşiturile existenţei sale, existenţă curmată de apariţia unui Călător ce deţine un ultim artefact numit ceas.

Mi-a plăcut construcţia personajelor, pot spune că sunt chiar invidioasă pe precizia cu care a lucrat autorul. Iar tenta de ,,există ceva dincolo de povestea în sine” pot spune că a fost cea care mi-a deschis simţurile şi care m-a stimulat neuronal.

,,Un lucru nu are culoarea pe care o reflectă, ci culoarea care există în el.”

Lucrul care m-a dezamăgit a fost că a avut doar 150 de pagini. Atunci când te obişnuieşti cu stilul unui autor şi vrei mai mult eşti dezamăgit când ajungi la final. Vrei ca aceea carte să se continue, iar eu chiar mai voiam să citesc povestiri scrise de Oliviu Crâznic.

Este o carte ce sunt sigură că nu ,,prinde” doar cititori de sf/fantasy, această carte vă poate prinde pe oricare dintre voi: de la cititorul ce citeşte asiduu romane de dragoste până la cititorul de non-fiction. Este o carte pentru oricine se bucură să ştie că avem şi noi autori buni!

Cartea poate fi comandată de pe site-ul editurii Crux Publishing, unde transportul este gratis indiferent de suma comenzii.

 Yuki

3 gânduri despre &8222;Ceasul fantasmelor de Oliviu Crâznic- Recenzie&8221;

  1. In recenzia ta, ai subliniat perfect esenta volumului (lucru pe care eu nu am putut sa il fac). Intr-adevar, aceasta culegere de povesti este un cocktail pentru creier. Te poarta dintr-o lume in alta. Iar uneori te face sa recitesti o intreaga poveste pentru a verifica daca ceea ce ai citit prima data a fost perceput corect de mintea ta, poate prea putin antrenata.
    Citind recenzia ta si reamintindu-mi cuvintele lui Oliviu asternute in aceasta carte, mi-am dat seama cat de mica sunt in comparatie cu enormitatea imaginatiei si a informatiilor pe care le poti lua chiar si privind un „sandvis cu sunca si mustar”.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

