arde.rescrie.reciteşte #1 (tag sau ceva de genu’)

Arde. Rescrie. Reciteşte.

Tu ce alegi?

Ai 3 cărţi şi va trebui să alegi ce se v-a întâmpla cu ea.

O vei arde? O vei duce la retipărire? Sau pur şi simplu o vei reciti?

Am ales în prima fază 3 cărţi (alese randomly) pe care o să le ard sau o să le dau o a doua şansă, totul fiind bazat pe părerile mele legate de acea carte şi cât de mult mi-a plăcut/stimulat/impresionat/scandalizat (căci o carte care mă scandalizează este lectura perfectă).

Aşa că, având în vedere că nu puteam scrie peste 200 de titluri pe bileţele, am apelat la contul meu de booktopia, dând click pe raftul cu cărţile mele citite şi am ales 3 în ordinea în care se arătau.

Am ajuns la aceste 3 cărţi, care mi s-au părut perfecte pentru acest joc macabru de-a ,,arsul cărţilor”.

Blestemul-din-Swoon-horz

Mi-a fost foarte uşor să aleg care carte va fi trimisă în flăcările Iadului. Probabil nu o să vă surprindă alegerea mea,dar este vorba de Blestemul din Swoon. O carte de pe urmă căreia nu am deprins nimic şi, până la urmă, nu am rămas cu nimic. O carte de duzină, făcută spre oroarea mea şi vândută ca pâinea reîncălzită: proaspătă pe exterior, dar mucegăită pe interior.

Au fost şi lucruri care mi-au plăcut, dar nu într-atât de mult încât să fie importante de menţionat şi încât să mă convingă că mi-a plăcut. Îmi amintesc că finalul mi-a plăcut, adică îmi plac finalurile în care nu se primeşte ceea ce vrea ,,poporul”.

Dacă sunteţi interesaţi să o citiţi, este vorba despre un spirit ce posedă un trup uman şi-şi arată influenţele malefice prin oraşul lor. O carte adolescentină şi clişeică. Adică sex, tipe ,,wild” ce se cred şmechere că fumează iarbă şi la care le apare marea dragoste în faţa ochilor, adică un spirit.burn

Deci, ,,Blestemul din Swoon” trece drept în flăcări!

Având în vedere că au rămas 2 cărţi care mi-au plăcut a fost greu să fac, câtuşi de cât, o delimitare de la ,,mai puţin bun” la ,,bun”.

Cu toate ăstea, am ales ca ,,Suflete damnate” să meargă la carte rescrisă. O consider pe Yrsa ca fiind o autoare desăvârşită cu un stil impecabil, dar cred că trebuie să presare mai mult ,,piper” în povsherloestirile sale. Aş fi fost mai categorică cu privirea la această carte dacă s-ar fi pus accentul şi pe prezent (da, trecutul a fost extrem de bine conturat, chiar intrigant şi propice pentru curiozitatea de nestăpânit a cititorului). Eram interesată de carte doar când era vorba de trecut, dar mi-a plăcut rolul de detectiv al femeii care apare ca un Sherlock Holmes fără pălărie şi lupă.

O recomand, mai ales dacă citiţi cărţi poliţiste sau vă place misterul.

Iar cartea care a rămas la recitită este chiar ,,Dracula” de Bram Stocker.

Dacă vă întrebaţi, nu, nu recitesc cărţi, dar de dragul jocului am lăsat porţile deschise către această posibilitate.

Mereu clasicii m-au impresionat. Nu ştiu dacă am mai spus, dar singurele cărţi cu vampiri care-mi plac sunt ,,Dracula” şi ,,Cronicile vampirilor” de Anne Rice. Am trecut printr-o perioadă bună de detoxifiere vampirească acum câţiva ani şi ăstea sunt singurele rămase care să-mi placă.

Îmi place aerul, idea de jurnal şi călătorie într-un ţinut misterios şi periculos, pe care nu a mai trecut niciun picior de om. Da, acum sunt mai multe cărţi de acest fel, dar ,,Dracula” este un clasic ce a iniţiat mulţi autori în lumea vampirilor, miturilor şi demonilor ce trebuie vânaţi în numele credinţei. Îl apreciez pe omul ăsta că a avut orizonturi şi a decis să şi le publice.

draculaMi-a displăcut finalul, cred că m-am aşteptat la aşa ceva. Iar povestea mi s-a părut prea liniară la un moment dat, nu-l consideram propice în contextul în care era realizat.

Mi-a plăcut şi stilul, s-a citit destul de repede şi mi s-a părut foarte firească atitudinea oamenilor din carte faţă de acest Dracula. Ca să mă înţelegeţi, aceşti oameni nu-l văd pe Dracula şi sar pe el să-l îmbrăţişeze şi să-i facă totem, ca mai apoi să facă sex cu el datorită frumeţii sale dumnezeieşti. Sau să-l vadă pe Dracula şi apoi să-l ducă la o academie cu program de noapte pentru vampiri, unde să fie apărat de strigoi şi să-şi găsească sufletul-pereche-demult-pierdut.

Oamenii sunt speriaţi şi vor să scape de el. Perfect normal? Aşa credeam şi eu.

Recomand ,,Dracula”. Iese din tipare şi prezintă o viziune mai clară a ceea ce înseamnă vampiri şi modul lor de acţionare. Cred că ar putea fi citită de toată lumea, mi se pare o carte care întrece limite.

Şi, acestea fiind spuse, sper că v-a plăcut tag-ul sau ce-o fi fost ăsta şi vă aştept părerile cu privire la cărţile de mai sus.

De asemenea, dacă aveţi propuneri de noi rubrici lăsaţi-mă să ştiu.

Şi vreau să ştiu: ce aţi mai citit în această perioadă?

Yuki

PS: Am ascultat un întreg album Black Sabbath scriind acest articol. Uhm…

Lasă un răspuns

