Povestiri de la marginea realităţii de Dan Rădoiu- Recenzie

dan-radoiu-povestiri-de-la-marginea-realitatiiVă puteţi înscrie la concursul ce are drept premiu această carte aici.

Toate lucrurile au ceva dincolo de forma lor iniţială; poate o lume ascunsă, unde relitatea nu există, iar legile nu se aplică? Poate că există sau poate că imaginaţia autorului pur-şi -simplu a scăpat din cuşcă pentru a-şi manifesta cele mai ciudate idei posibile. Probabil că prima teorie este cea mai plauzibilă.

,,Povestiri de la marginea realităţii” reprezintă o totalitate de poveşti cu iz straniu, care se întâmplă chiar sub ochii noştri şi care-şi caută stăpânii de drept: adică cititorii care sunt gata să aprecieze aceste povestiri macabre şi să încerce să le disece. Povestirile îşi caută oamenii ce sunt gata să le caute şi să să gândească la ele de acum încolo, fiind prisma prin care putem vedea cu adevărat ce înseamnă relitatea prin ochii imaginaţiei.

Cred că Dan Rădoiu a reuşit cu brio să facă din acest roman ceva mult mai complex decât nişte simple povestiri macabre. A reuşit să ne inducă stări şi să ne ducă pe culmile nebuniei. Am simţit din plin nebuniapovestiri autorului în momentul în care un instalator îşi plimba căluţul de lemn, în care o statuie fură dulciuri şi în care puterea cuvintelor şi a creaturilor se ascund dincolo de toate acestea. De asemenea, sunt multe alte povestiri care te îngrozesc, îţi scormonesc implicit măruntaiele şi eul în căutarea a ceva ce să te facă să simţi nebunia acestor opere.

Simţul umorului mi-a priit din plin, e amuzant să vezi cum există 2 categorii de oameni, care se manifestă diferit în faţa aceleaşi situaţii de stres: cei care dramatizează şi cei care iau viaţa în râs.

,,Dacă viaţa îţi dă lămâi, este cazul să cauţi pe unul căruia i-a dat vodcă şi să o puneţi împreună de un cocktail.”

Umorul negru este perfct, fiind o persoană ce-l gustă din plin şi care l-a savurat cu o saţietate greu de descris, mai ales în prima povestire -,,Blestem în subteran”- care m-a pus în faţa poveştii unei fantome ce vrea să posede un trup nou pentru a degusta din plăcerile vieţii de mult uitate.A fost prima povestire dintr-o serie de multe altele, care m-au intrigat şi mi-au lăsat un gust dulce, marca: ,,Fă ceea ce te face fericit, indiferent de substanţa din care eşti făcut”.

Stilul de scris mi s-a părut impecabil, ca de obicei, şi sunt bucuroasă să văd că în toate cărţile de la Crux Publishing totul este impecabil, greşeliile fiind inexistente, ceea ce spune foarte multe despre o editură şi cât de mult susţin şi se îngrijesc de acea carte.

brianParcă toată cartea a fost un mix de piese de la Placebo: de la existenţe debusolante şi aruncate în şantaj până la bogăţia efemeră a omului arogant. Chiar acum scriu această recenzie pe Placebo şi mi se pare că toată cartea a avut o anumită sonoritate de temut, care te face să te gândeşti dacă cartea asta este sau nu o operă de ficţiune. Poate că fiecare lucru are ceva mai mult, dar noi nu putem vedea acel lucru de plasticul care ne acoperă vederea şi ne reduce calitatea substanţial. Calitatea acestei cărţii constă în simplul fapt că lucrurile există şi că totul are un dedesubt şi o poveste dincolo, iar noi -ca oameni- suntem cei care puteam purta poveştile şi le putem răspândi.

,,Ori de câte ori ne seacă în suflet regretul că n-am făcut una sau alta, o bucată din noi se desprinde şi cade la pământ.”

Cred cu tărie că o asemenea carte se modelează după stilul fiecărui cititor în parte, deoarece diversitatea de întâmplări şi personaje nu au cum să nu te prindă. Sunt mult prea multe poveşti cu finaluri ilare sau tragice, sau poate chiar care nu corespund cu imaginea ce ţi se formează în minte cu privire la un viitor posibil al narării. Te surprinde şi te seduce! Savuros!

Cum am mai spus mai sus, recomand această carte tutror ce citesc această recenzie şi vor să afle care e secretul lucrurilor de dincolo. Nu este o carte fantasy, este o realitate văzută din alt punct de vedere.

Puteţi comanda această carte de aici, unde aveţi şi transport gratuit în această perioadă.

Yuki.

2 gânduri despre &8222;Povestiri de la marginea realităţii de Dan Rădoiu- Recenzie&8221;