Otaku’s corner #2: Tokyo Ghoul

Pentru că am primit un avertisment, care a fost bine-venit, că am cam lăsat de izbelişte categoria care includea anime-uri/manga m-am hotărât să mai scriu din când în când. Mulţumesc, Fluffy! Un şut în fund e mereut bine-meritat, mai ales când vine vorba de categorii lăsate la voia întâmplării.

Astăzi am decis să vă încânt cu un anime care, spune eu, a făcut ravagii în lumea devoratorilor de anime într-un timp, dar totuşi nu am mai văzut nimic legat de el în ultimele luni.

Despre ce e vorba? Exact, Tokyo Ghoul.

tokyo_ghoul_5787

O să fac o ciorbă din primele 2 sezoane (care sunt singurele apărute deocamdată) şi care însumează în jur de 24 de episoade. Nu, nu o să vă dau spoilere!

Ca să facem geneza anumitor cuvinte: ,,ghoul” reprezintă o creatură care se hrăneşte cu carne(de om) şi care are anumite puteri ce-i sporesc în anumite momente de slăbiciune sau când sunt hămesiţi. Tănărul protagonist, Kaneki, este un adolescent obişnuit până când este prins în această luptă ghoul-om, fiind vânat şi aproape ucis, devenind într-un sfârşit un Ghoul.

De aici,cred că vă daţi singuri seama cum Kaneki îşi continuă existenţa, devine ,,învăţăcel” într-o cafenea ce găzduia ghouli, iar singurul lucru omenesc căruia mai poate să-i simtă gustul este cel al cafelei.

‘Human relationships are chemical reactions. If you have a reaction then you can never return back to your previous state of being.’

juCred că primul sezon a fost slăbuţ în comparaţie cu ceea ce ne aduce sezonul 2 şi câte batiste trebuie să avem pregătite . Bineînţeles, nu o să divulg mai mult de atât.

Este un cocktail între: dramă, horror, psihologic şi supranatural. Cred că seamănă destul de mult cu variante ale animeurilor de genul celor care ni-l arată pe băiatul orfan ce ajunge să posede o forţă nebănuită. Oricum, cred că sacrificiul şi durerea te lasă marcat pentru puţin timp; aşa tind să cred, cel puţin acum.

,,You think that after everything else, something like that hurts?”

Grafica mi se pare ok, în modul în care îmi place rafinamentul personajelor şi atenţia la detalii, dar care e dezechilibrată de peisajul ,,sărac”. Aş fi preferat să fie locuri care să ţi se imprime pe retină şi care să-ţi rămână ancorate pentru mult timp.

Sfârşitul sezonului 1 cred că a fost cel mai bun sfârşit pe care l-am văzut vreodată în vreun anime sau film. Tortura psihologică apărută în peisaj mi s-a părut ,,sublimă” pe lângă monotonia sezonului şi încercarea prostească a lui Kaneki de a-şi lepăda puterile şi a se întoarce la condiţia sa muritoare. Mă enervează să văd atitudini adolescentine în anime-uri, Kaneki fiind băiatul ce ,,nu vrea să rănească”. Să fim serioşi, cu toţi ne dorim să rănim pe cineva, iar pe unii vrem să-i băgăm la reanimare.

,,Don’t torture someone to the level that they forget what is pain.”

541200V-aş recomanda serialul dacă sunteţi fani Bleach, Another şi ceva dramă lacrimogenă. Mi-au plăcut tragediile şi întorsăturile dramatice, au fost gata să te lovească din plin şi să te facă să plângi: bineînţeles, dacă eşti ca mine şi nu ai suflet atunci nu ar fi avut cum să te afecteze.

Revenind la personaje: multe şi cu caracteristici definitorii. Mi-a plăcut de tipul ăla pe nume Uta, dar a fost mai mult de design, neavând roluri sau decizii decisive de luat, iar în sezonul 2 nici nu cred că apare. Cred că asta a fost nemulţumirea multor privitori.

utaExistă animeuri slăbuţe, în care vezi doi scandalgii ce vor să se bată din 2 în 2 minute, sau sunt animeuri în care personajele trăiesc şi simt şi puterea este ceva de care nu sunt pregătiţi. Optez pentru a doua categorie de animeuri, aşa cum se prezintă a fi şi Tokyo Ghoul.

Eu vi-l recomand, nu pot să afirm că ar fi extraordinar, dar are impact şi caracter psihologic ce nu poate fi neglijat. Plus, am auzit că va apărea sezonul 3! Excited?

,,What’s 1000 minus 7?”

Ce părere aveţi? Aţi văzut Tokyo Ghoul?

Yuki

5 gânduri despre &8222;Otaku’s corner #2: Tokyo Ghoul&8221;

  1. Pingback: Ultimele posturi |

Lasă un răspuns

