Anotimpul pumnalelor de Șerban Andrei Mazilu- Recenzie

anotimpul-pumnalelor-serban-andrei-maziluMulţumiri editurii Crux Publishing pentru această carte, care face parte din campania Citeşte româneşte!

O lume complet nouă: mecanizată și distrusă de către societatea în care Aendo, un tânăr asasin, încearcă să facă din crime o artă. Urmându-şi instinctele şi ucigând cu sânge rece pe oricine-i este dat, ajunge să fie implicat în comploturi şi intrigi regale. Asasini, iz de sexualitate morbidă, personaje ancorate în perfid şi zeităţi păgâne ce păstrează echilibrul Universului prin însuşi mesagerii divini: Corbii.

Păşiţi în lumea nebunului ce-şi caută vindecarea în crime şi a asasinei ce vrea să-şi desăvârşească destinul. Spargeţi gheaţa şi omorâţi prejudecăţi: intraţi în lumea artei pure şi în dimensiunea lui Șerban Andrei Mazilu!

Părerea mea:

Complexitatea lumii create poate doar să te şocheze şi să te impresioneze într-un mod incitant şi unic. savehadAutorul nu s-a zgârcit la cuvinte , ba chiar din contră, abundenţa de detalii captivă şi stârneşte cititorul, precum hiena aţâţă leul în prinderea prăzii mai mari.

Am ales să compar această carte cu un montagne russe; începând cu personajul tipic superficial şi evoluând, precum doar în romanele de tip bildungsroman întâlneşti, într-o creaţie armonică a haosului ,,controlat”. Evoluţia există şi mi-a plăcut s-o văd creionată într-atât de simplist, dar care să ofere impactul dorit.

Mi-au plăcut personajele; cineva chiar mă asemănase cu Loup, asasina irascibilă ce se caută pe sine şi-şi pune la ,,bătaie” întreaga onoare. Nu pot crede că semăn în totalitate cu aceasta, mă consider poate mai raţională şi nu prefer să trăiesc la mila proprilor sentimente impulsive.

,,Jess îi dădea un sens, o motivaţie, îl făcea să tânjească după un psihic sănătos, în timp ce Aendo, pentru ea, era acel detaliu pierdut, ce-i alunecase mereu printre degete, fără să ştie ce este de fapt.”

Am urât împăratul, Septimus, fiind absolut nedemn de conducerea unei întregi împărăţii: binele reprezentând pentru acesta doar faptele prozaice care ascund atrocităţi şi genociduri.

M-au deranjat anumite impulsuri ale autorului de a omorî şi secera fiecare personaj care mi se părea crucial ca şi prezenţă în actul final; mi s-au părut date la o parte anumite personaje, care mie mi-au plăcut. Cred că, pe şleau, m-am simţit nedreptăţită ca personajele ce mă intrigau cel mai mult să moară subit.

timePartea de mitologie/zeităţi m-a făcut mai curioasă ca niciodată să explorez această parte dark a lumii păgâne în care ne afundăm fără să vrem şi fără să avem vreo cămaşă de protecţie. Toate acestea accentuează starea de macabru şi atmosfera plină de artă pe care o creează însăşi o minte demnă de a fi pomenită mai departe mult timp de acum încolo. Idea de echilibru şi karma primează, cei drept te lovesc extrem de tare în punctele sensibilie, dar consider că au fost creeate să coincidă cu situaţiile aberante în faţa cărora ne pune viaţa. Întâlnim, de asemenea, idei dezbătute de mari filosofi: de la destinul artistului în căutarea unui ,,tot” (sau a mult-pomenitei ,,fericiri”) până la limitarea fiinţei umane în faţa anarhiei pure, apărută în cea mai demoralizantă formă posibilă.

,,Observă braţul zdrobit şi gamba zgâriată, şi se întoarse spre ea, dar într-o clipită, Loup se apropie, lipindu-şi pieptul rece de el.Se aplecă încet, fixându-l hipnotic, şi lipi briciul de oţel îngheţat pe jugulara lui.”

Aş putea continua cu această carte zile bune, pot spune că a avut un efect revigorant asupra creierului meu inhibat de plictiseala zilelor de vară. A avut noutate şi apartenenţă la specia umană şi dinamismul pe care-l căutam de mult timp într-o carte. A avut tot ceea ce-mi puteam dori cu adevărat de la o asemenea operă, care poate că nu e de ficţiune până la urmă, ci doar o altă realitate!

Citiţi şi degustaţi din zeităţi şi anarhii! Luaţi parte la banchetul nebunilor!

Această carte poate fi comandată de AICI, unde aveţi transport gratuit la orice comandă.

Yuki

3 gânduri despre &8222;Anotimpul pumnalelor de Șerban Andrei Mazilu- Recenzie&8221;

Lasă un răspuns

