La răscruce de vânturi de Emily Brontë- Recenzie

indexMulţumiri librăriei online Libris, o librărie online cu numeroase cărţi online.

Wuthering Heights este denumirea unei case ce se ascunde sub faţada unei familii bogate şi fericite, iar personalităţile ce se ascund în cotloanele ei sunt cele mai odioase caractere întâlnite vreodată.

Totul se învârte în jurul relatării lui Nelly, servitoarea credincioasă ce-i povesteşte unui străin subterfugiile şi viciile în care se ascund locuitorii casei.De la ursuzul Heathcliff, care este adoptat şi depravat de către familia Earnshaw, gata să-şi răzbune copilăria ratată până la Edgar Linton, un bărbat ce iubeşte cu adevărat şi-i fură adevărata iubire a lui Heathcliff.

Averea şi superstiţiile se îmbină în singurul roman al lui Emily Brontë, o autoare ce sfidează familiile ce afişează opulenţă şi dă în vileag adevărata lor faţă.

Voi începe această recenzie spunând un regret pe care-l poate simţiţi şi voi, în calitate de cititori. Regret că nu citesc mai mulţi clasici, ăsta ar fi regretul ce mă roade şi-mi pătează CV-ul de cititor, CV în care scrie că iubesc clasicii. Regret că nu am timpul necesar de a degusta fiecare clasic în parte şi de-al defragmenta în bucăţele micuţe pe care să le poziţionez în microscopul gândirii. Regret că nu am citit această carte mai repede, clar mi-ar fi făcut o mare plăcerea lecturarea acestei cărţi şi acum un an; probabil aş fi fost mai înfocată ca acum şi aş fi citit şi Charlotte Brontë cum aş fi terminat ,,La răscruce de vânturi”. Vă spun regretul meu în speranţa că dacă vă plac clasicii şi aveţi destul timp cred că ar fi potrivit să-i citiţi, chiar dacă sunteţi cu 2-3 ani mai mici decât vârsta ,,potrivită de a citi clasici”.

oldO să încep prin a spune că această carte mi-a monopolizat întreaga atenţie, aveam doar o vagă idee privind subiectul şi asta mi-a plăcut şi mi-a întărit simţurile şi mai mult la o lecturare vigilentă a cărţii. Comploturile şi intrigile pot doar să-mi capteze interesul şi să se joace cu el până când deznodământul devine un happy-end macabru.

,,Cu cât viermii se zvârcolesc mai tare, cu-atât creşte şi pofta de a-i strivi.”

Toate tipurile de oameni descrise cu exactitate te fac să înnebuneşti, te fac să te întrebi dacă am evoluat din 1800, dacă acum nu mai sunt în ‘trend’ averea şi nevoile primare. În carte sunt descrise personaje ce trăiesc la mila banului şi care-şi construiesc întreaga avere pe seama defăimării altei familii. Setea de distrugere este atât de proeminentă şi are un iz ascuns de maleficitate şi o complexitate care porneşte din tenebrele minţii umane.

Am urât fiecare personaj, le-am găsit detestabile pe toate, poate să vi se pară uşor şocant şi fantezist, dar prinsacef prisma descrierii şi atitudinii fiecăruia am dedus că niciun personaj nu este demn de simpatia mea. Am urât, am vrut să moară fiecare personaj şi m-am simţit ca plebea de Heathcliff în momentul în care am conştientizat toate acestea.

Întâlnim foarte multe probleme de mediu, mediul social pare să conteze mai mult decât genetica ce se ascunde în spatele fiinţei în sine. Dacă X trăieşte într-o familie depravată de bani şi sălbăticită de un Dumnezeu orb atunci, indiferent de genele sale briliante, va ajunge să fie o brută. Avem şi un păpuşar în întreaga carte, un personaj ce manipulează în setea-i incomensuabilă pentru distrugere şi creează noi mini-brute cu care să ajungă cât mai sus în ierarhia familială.

Mi-a plăcut că s-a pus foarte mult accent pe personaje, nu pe cum este îmbrăcat X sau cum îşi lăcuieşte papucii Y. Cred că Emily Brontë a încercat să ajungă la un paroxism în vederea acentuării depravării comportamentului uman.

fantasme,,Iubesc pămânutul de sub picioarele tale şi aerul de deasupra capului tău, şi orice obiect pe care îl atingi, şi fiecare vorbă pe care o rosteşti. Iubesc toate privirile tale, toate faptele şi toată făptura, aşa cum eşti.”

Pe lângă aceste brutalităţi avem în vedere şi idile: dragoste de 17 ani şi obsesii pricinuite tot pe baza propriilor idei cognitiv implementate. Idilele vin şi trec, unele stagnează, unele sunt neîmplinite. Cert este că unele sunt atât de puternice în manifestare că sunt date la o parte zeci de principii adunate în ani de viaţă. Fascinant, dar obositor de trist. Sunt obositoare toate aceste idile şi fantasme, dar presupun că trebuie umplute cumva anumite părţi. Am văzut nişte părţi legate de nemurire şi ce reprezintă fericirea cu adevărat, idei pe care le-am notat şi pe care o să le asociez cu simţăminte din experienţele mele personale.

,,Eternitatea în care intră cei duşi de pe lume, e viaţa fără margini, iubire fără sfârşit şi fericire deplină.”

Oh, recomand această carte cu toată râvna unui cititor ce-şi doreşte ca şi semenii săi să se avânte pe aceleaşi tărâmuri disperate şi aruncate în negura neputinţei. Degustaţi din violenţă şi fiţi sedaţi de opulenţă!

Această carte poate fi comandată de AICI.

3 gânduri despre &8222;La răscruce de vânturi de Emily Brontë- Recenzie&8221;