Otaku’s Corner #3: Bleach.Official Character Book

savangeSalut cititori, astăzi revin cu un post special pentru fiecare otaku şi o să vă prezint o manga, care pe mine m-a fascinat complet: ‘Bleach. The official Character Book’. De această dată, vreau să mulţumesc anticariatului Târgul cărţii pentru această manga.

Această manga cuprinde rezumatul primelor 21 de povestiri din mult-cunoscutul anime ‘Bleach’; avem un interviu special cu creatorul întregului anime şi serii manga, o povestire amuzantă la sârşit şi zeci de fişe de personaje, care mai de care mai interesante.

De la iniţierea lui Ichigo în devenirea unui Soul Reaper până la întâmplări morbide şi traume în care diferite creaturi au măcelărit zeci de familii. Drumul către adevăr pare a fi încercănat cu zeci de obstacole şi prejudecăţi ce se formează în jurul unei noi societăţi ce este nevoită să menţină echilibrul între lumea noastră şi cea de ‘dincolo’.

 Părerea mea:

O să încep prin a spune că am văzut doar episoadele 100-180 din animeul Bleach. De ce? Pentru că obişnuiam să mă uit la televizor, pe Animax acum vreo 3-4 ani, iar odată cu pierderea canalului într-o nouă listă de programe Tv, mai neatractive ca niciodată, am decis să amân să mă mai uit la anime.

Pentru mine au existat doar spoilere citind întreg rezumatul, dar asta nu pot spune că m-a deranjat. Pentru Ulquiorra_Schiffer_by_Eguiamikemine ‘Bleach’ reprezintă personajele mele preferate , şi mai exact, Aizen şi Ulquiorra, care -spre dezamăgirea mea- apar doar în ultimele pagini ale povestirii propriu-zise. Nu pot să spun că regret că am trecut peste atâta acţiune, dar mie mi s-a părut mai interesantă intrarea în scenă a lui Aizen şi a echipei Espada, deci- cel mai probabil- când mă voi reapuca de anime o să reîncep să mă uit de la episodul 181.

‘Don’t those who leave and those who remain endure the same loneliness?”

Mi-a plăcut să trec prin toată acţiunea cu ajutorul unei singure manga, să nu trebuiască să arunc cu bani în 20 de manga-uri şi să pot citi totul deodată. Am fost cu adevărat captivată de lumea pe care ne-o prezintă Kubo, iar întreaga dinastie de conducători cu fiecare principiu pe care-l expune mi-a plăcut la nebunie.

Grafica rămâne în continuare preferata mea, consider că este cea mai bine realizată manga din toate timpurile din acest punct de vedere. Plotul povestirii este chiar demn de aprecierea mea, dialogurile sunt bunicele, la modul ăla în care nu există un înţeles ascuns, ci doar deprinderi de viaţă ce-ţi sunt aruncate în faţă, dar care pică foarte bine în anumite momente. Pe scurt, poate fi citită şi de un copil de 10 ani, dar copilul să ştie engleza la un nivel câtuşi de cât basic.

Mi-a plăcut ultima povestire, a fost o reinterpretare bună a modului cum ajung Ichigo şi Orihime să vorbească cu adevărat. Amuzant, dar uşor macabru: aşa cum îmi place.

‘I think drawing is about depicting moods.’

                                                   (Tite Kubo în interviul special din manga)

Cred că m-a enervat destul de tare multitudinea de informaţii. Au fost mult prea multe povestiri în ramă care nu se aşează foarte bine în contextul în care sunt povestite. Pur şi simplu nu văd cum ai putea să spui povestea de viaţă a băieţelului Y. când tu ai de terminat o  bătălie incredibilă între Ichigo şi cine ştie ce personaj? Lucrurile parcă nu se leagă, spun eu, iar prea multe povestiri şi tipuri de săbii de tip Z. te pot deruta destul de tare încât să ai nevoie de pauze pentru a-ţi limpezi mintea şi a reciti ultimele paragrafe.

Este o lectură uşoară ce te destinde, pe mine m-a făcut să-mi amintesc de vremurile când iubeam anime-ul şi stăteam cu ochii în televizor încontinuu ca să văd ce a mai făcut Aizen (da, sunt şi super geloasă pe şuviţa lui rebelă).Ichigo_&_Aizen_-_Fake_KarakuraNu o să vă dau mai multe detalii, o recomand pentru că te poate destinde, dar ţi-aş recomanda să vezi animeul înainte ca să nu primeşti spoilere. Este şi mult mai ieftină decât dacă ar fi trebuit să cumperi fiecare volum din manga, deci avantajele se văd de la sine.

Ce părere aveţi? Aţi văzut Bleach?

Multe alte cărţi puteţi comanda de pe Târgul cărţii.

Yuki

Un gând despre &8222;Otaku’s Corner #3: Bleach.Official Character Book&8221;

Lasă un răspuns

