Anamneza de Ana Săndulescu: Recenzie

Coperta-Anamneza-Ana_Sandulescu

Mulţumiri autoarei pentru această carte!

După o comă profundă, Luisa se trezeşte pentru a-şi continua viaţa. Aceasta se caută pe sine, în droguri, în cărţi, în călătorii şi în iubiţi; iubiri adolescentine care trec sau care stagnează în ani, dorinţe nebuneşti, plecări prin Vamă, ‘liniuţe’ trase pe nas, prieteni de ocazie şi depresii impregnate în suflet. Aceastea sunt doar câteva dintre lucrurile cu care Luisa trebuie să se confrunte în adolescenţa sa tumultoasă pe care o duce alături de un bărbat de la crimă organizată.

Odată cu trecerea timpului Luisa îşi dă seama că esenţa începe să dispară din ea, că începe să devină din ce în ce mai ştearsă şi să afunde într-o depresie care o ţine legată. Şi care e sensul până la urmă, unde se opreşte realitatea şi unde începe ficţiunea? Unde?

Nu mă aşteptam. O să încep prin a spune că nu mă aşteptam. Să fie o carte tumatât de puternică, distructivă, cu greutate, dură pe alocuri, tristă, perfidă, superficială, profundă. Nu mă aşteptam să găsesc într-un autor de-al nostru o exprimare atât de cursivă şi de dură, de fluentă şi graţioasă, dar nimicitor de zdrobitoare.

,,El vine natural, se naște prin cezariană și ia formele cele mai subtile. Răul e în mine. În nimeni altcineva.”

Totul se învârte în jurul unui jurnal, al unor notiţe prin care Luisa încearcă să-şi exprime tumultul, dezgustul şi să se manifeste într-un mod care să-i poarte amprenta. Am observat că această Luisa reprezintă o parte mai puţin vizibilă a oricăruia dintre noi, partea ascunsă ce ne zdrobeşte şi ne mănâncă din eu, care ne roade pe interior şi ne impune în minte o mantra, o serie de întrebări care începe cu ,,Ce-ar fi fost dacă…?”. Această Luisa reprezintă îndoiala fiecărei decizii pe care o luăm. Luisa este un personaj ancorat în probleme şi în dezgust, este un personaj conturat după o tulburare de personalitate, după o revoltă faţă de sine ce-şi caută sinele. Am perceput întreaga carte ca pe o călătorie, călătoria Luisei în căutarea propriul sine, ca un fel de căutare iniţiatică, dar în care personajul nu se deconectează de lumea din jurul său, ci mai avid doreşte să trăiască în tumultul nebuniei şi al decadenţei.

saveTrebuie să recunosc că întreaga carte a avut o atmosferă aparte, ce s-a jucat cu creierul meu şi ce mi s-a infiltrat prin mine. Am trăit odată cu tumultul Luisei una dintre cele mai capricioase aventuri la care m-aş fi aşteptat. Stilul de scris cred că m-a captivat încă de la primele pagini, a fost uşor digerabil, dar mai presus de toate a avut acea greutate pe care o găseşti în romane ce prezintă poveşti reale sau în romane care sunt gata să schimbe cursul vieţii la unii oameni. A fost genul ăla de carte la care te uiţi în bibliotecă şi rămâne o urmă de regret că poate lucrurile nu s-au întâmplat aşa cum ai prezis şi cum ai vrut.

,, Pe marginea terasei, înălțimea, un moment, o alegere și s-a terminat, coșmarul unei vieți lipsite de sens.”

Mi s-a întâmplat o chestie super enervantă în momentul în care mai aveam 15 pagini din carte, eram pe punctul de a nu mai ştii ce se va întâmpla, eram gata să devorez ultimele pagini şi m-am gândit să citesc sinopsisul. ACEL SINOPSIS. Din cauza căruia m-am prins care e sensul şi idea întregii cărţi. Iar reacţia mea a rămas una de genu’: ,,Trebuia să mă opresc când m-am gândit să citesc sinopsisul, continuă lectura, prefăte că nu s-a întâmplat!” Probabil că din cauza asta mi s-a alterat tot cheful privind deznodământul şi probabil de aceea am găsit ultimele pagini ca fiind enervante.

Notă: Dragă Yuki, dacă mai citeşti vreodată vreun sinopsis când mai ai atât de puţin din carte, jur că bag furca în tine!

Revenind la stil, mi-a plăcut şi sincer cred o să rămână mult timp de acum încolo pe lista de cărţi ‘plăcute-devorate’. O recomand celor care vor ceva care să le stârnească interesul, ceva acid şi intrigant.

Un gând despre &8222;Anamneza de Ana Săndulescu: Recenzie&8221;