Otaku’s Corner #5: Lovely Complex sau cum să cucerești un bărbat care nu te place

Am reușit să termin ‘Lovely Complex’ așa că am decis să mai îmbogățesc rubrica cu un anime, care per total mi s-a părut mediocru. O să vă spun mai multe de cum am ajuns la o asemenea conluzie, în cele mai de jos. 

a2ab4de02e8146c8092b9bfa8268e869

Pe scurt: Otani și Risa sunt doi adolescenți, un duo de comedie, cei mai buni prieteni etc. Risa începe să se îndrăgostească de Otani și totul se învârte în jurul acestei iubiri adolescentine.

În primul rând este vorba de construcția personajelor. Nu știu cât contează pentru voi, dar mie mi se pare absolut imposibil să găsești niște personaje atât de inculte și care să nu aibă nicio evoluție, adică înțeleg că nu vorbești de Big-Bang, dar să te comporți ca ultimul țăran de oraș cu pretenții de persoană ”finuță” mi se pare scârbos. Evoluție zero pentru fiecare personaj timp de mai bine de un an. Pe scurt, au rămas la fel.Și nu este vorba că mie nu îmi îmi plac persoanele de acest gen, este vina producătorilor că au aruncat niște personaje alandala, cu niște personalități atât de plate, de care nu ai putea spune că preferă matematica sau sportul și care se împart în persoane ”vulcanice” sau ”liniștite”.  Dau vina pe producători și la modul în care apar personaje din neant, care se îndrăgostesc, fie de Risa, fie de Otani; de fiecare dată sar unii pe alții și se sărută ‘randomly’, doar pentru că se plac sau că arată bine. E un anime superficial, de genul hai să facem ceva care să se învârte în jurul amuzamentului, nu a realității. Bineînțeles, toată lumea se înțelege perfect, toți sunt fericiți (și proști, că parcă vin la pachet ăstea în anime) și toți au un viitor super în care fac ce vor și ajung unde vor. 

tumblr_nr39taKcG71qm87opo1_r1_500

Otani ăsta nu o iubește de fapt pe Risa, nici măcar nu vrea să aibă vreo interacțiune, dar TOATE persoanele din jurul lui îl presează încontinuu să fie cu ea. Există și grupul lor de ‘prieteni’, care o susțin pe Risa 100%, dar pe Otani îl vor crucificat dacă îi mai rănește sentimentele Risei, adică dacă își exprimă sentimentele.  Că se tot ridică la nivelul apogeic sentimentele ăstea de dragoste adolescentină, superficială, aruncată într-o tornadă de oameni mediocrii.

sos

În al doilea rând vă voi spune cum povestea este total inutilă. Mi s-au părut mult prea multe episoade, circa 24, pentru a cuprinde o dramă de genul: ,,Mă iubește? Nu mă iubește!”, marca să facem mai bine 18 episoade în care o adolescentă mediocră și paralelă cu realitatea fuge în patru labe după un tip, care de fapt nu o place deloc. Și tipa mai și își auto-impune motive pentru care ei nu pot fi împreună, gen: ,,Este înălțimea de vină!”, dar niciodată nu se gândește că poate că ar fi drăguț să stea în banca ei, ca orice om ce înțelege. Povestea se conturează în drama asta, în care unul nu iubește, iar altul este îndrăgostit, o poveste în care amândoi se bat pentru titlul de bufon, pentru că probabil au vrut să fie o comedie totul, dar au sfârșit într-un anime de dragoste scârbos.

tumblr_nc71mbiCVN1qbssxko1_1280

Îmi plăcuseră primele episoade, chiar îl recomandasem într-o postare, dar când îl termini și stai să îl analizezi atunci îți dai seama cât de prost au fost gândite anumite momente sau personaje. Probabil este un anime ‘bun’, dar eu tind să cred că a fost forțat, prea multe personaje aruncate, care dispar, apar și ies din scenă când nu mai ai chef să le desenezi. Prea puțin contur al personajelor, prea superficial și ciudat de neatrăgător după primele episoade. Da, îți poate da o stare bună, e amuzant pe alocuri, iar personajele ăstea au niște expresii faciale geniale, dar nu cred că pot găsi ceva mai mult care să-mi placă la el.

 Îl pot recomanda doar dacă sunteți plictisiți și vreți să vedeți care-i faza cu el, în rest nu-i găsesc prea multe calități…

Yuki

3 gânduri despre &8222;Otaku’s Corner #5: Lovely Complex sau cum să cucerești un bărbat care nu te place&8221;

  1. Haaa, Lovely Complex!! Ce drăguuuț… Eu l-am văzut exact atunci când a ieșit, deci acum ceva ani, și mi-a plăcut la nebunie! Eram ultimul an la liceu, și probabil și de asta. Ideea e că l-am revăzut undeva prin al doilea sau al treilea an de facultate, și la fel de mișto mi s-a părut. 😀 Am râs de am crăpat la el. Nu știu ce așteptări ai avut tu de la el, dar e genul ăla de anime mai old school. Astea noi sunt foarte angsty și tragice și horror și etc. Sunt ca un pumn în față. Înțelegi tu. Pe când alea de atunci erau mai „calme”, mai așezate. Părerea mea. 😀 Din aceeași generație mi-a mai plăcut foarte mult și Peach Girl, deși mă îndoiesc sincer c-o să-ți placă, dacă Lovely Complex nu ți-a plăcut.

    Apreciat de 1 persoană

  2. Am căutat pe net și m-am uitat la un episod-două, chiar mi se par bine lucrate, adică la primul fazele alea mioritice m-au fermecat, dar se vede că încetul cu încetul prea mult te contrazice. Sunt de acord cu tine, multe anime-uri sunt forțate și scoase din draci apoi băgate la loc ca să mai scoată unul sau două episoade, că na – ori pentru bani ori pentru audiență, iar cum audiența e bani, pentru bani -.
    Frumos articol, eu mai aștept recomandări de anime. Mulțumim !

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

