Prizonierul cerului de Carlos Ruiz Zafon

prizonierul-ceruluiMulțumesc anticariatului Târgul cărții pentru această carte!

Totul începe cu un anticariat din Barcelona, unde Daniel, în dimineața de Crăciun, dă de un personaj misterios ce dorește să cumpere cea mai scumpă ediție existentă din Contele de Monte-Cristo; bătrânul pare a fi distins, cu bani, dar totul ia o întorsătură misterioasă în momentul în care acesta semnează cartea pe numele celui mai bun prieten al lui Daniel. Astfel un soi de intrigi încep să iasă la iveală și să se așeze în fața lui Daniel în cel mai neașteptat mod, de la povestea prietenului său, evadat din închisoare, până la legătura ce există între moartea mamei sale și fostul Ministru al Culturii. 

Este un roman plin de intrigi și de capcane (așa cum declară Stephen King), fiind o carte ce se servește drept elogiu adus unei întregi generații ce a trebuit să se confrunte cu lipsa de inițiativă a autorităților și cu toate subterfugile ce au loc în viața de zi cu zi.

Părerea mea:

Am avut impresia că citind această carte mă întorc la ceva mai vechi, am avut o stare, un sentiment care-mi spunea că parcă mai citisem undeva acest gen de poveste, am luat-o ca pe o senzație de ocazie, începând de la teoria că sunt sigură că nu am mai citit Zafon până acum și chiar nimic asemănător cu povestea ce se regăsește în carte.

A fost genul de carte dinamic, dar care dezamăgește. M-am simțit dezamăgită de apogeul pe care-l atingeau anumite puncte, ca mai 96669139b92f65d4e1a011161d15da31apoi să coboare vertijinos în ceva destul de banal. Unele momente aveam impresia că citesc o poveste extraordinară, ca mai apoi să-mi dau seama că  nu se ridică la așteptările pe care le am de la o carte. Am fost dezamăgită de anumite acțiuni ce nu aveau vreo finalitate în carte, accentul se punea pe niște reacții care eu nu le găseam importante pentru decursul firului narativ. Nu am fost mulțumită de această antiteză dintre momentele super bune ale cărții și cele caracteristice unor cărți care nu impresionează și nu aduc nimic nou.

Dar trecând peste nemulțumirea mea, cred că am savurat destul de mult povestirea omului ce trăiește în închisoare. Îmi place literatura care vorbește despre mizeriile lumii și cred că viziunea mea asupra cărții a devenit ambivalentă în momentul în care mi-am dat seama că povestea de dincolo de intrigi a fost foarte bună, o poveste originală care a încercat să fie echivalată de câteva elemente de care am vorbit mai sus.

”- Nu te avantajează sarcasmul, Fermin. E în contradicție cu gingășia ta naturală.

-Du-te drept în Iad.

-Acolo și sunt. O țigară?

-Nu fumez.

-Se zice că te ajută să mori mai repede..

-Dă-mi una atunci, să nu scap ocazia”

Mi-a plăcut foarte mult privirea obiectivă pe care mi-a oferit-o autorul asupra închisorii și a tuturor lucrurilor ce se întâmplau între zidurile acesteia. A fost interesant,dar macabru de urmărit prin prisma copilului ce nu a cunoscut războiul și nu a avut lupte indirecte cu acesta. Cred că povestea reușește să se contureze impresionant pe alocuri, iar mintea care a stat dincolo de tot aces păienjeniș de intrigi este una cu adevărat genială prin simplul fapt că a reușit să implice atât momente de o frumusețe covârșitoare (văzuta din prisma mediocrului)cât și prin macabrul, ce pot spune că l-am savurat din plin. Consider că este foarte greu să reunești asemenea elemente, dar autorului i-a ieșit cu brio.

A fost o carte care m-a ținut în suspans, iar pentru asta chiar cred că mai multă lume ar trebui să citească carte; se citește repede, e simplă în exprimare și, mai important, aduce inovație prin originalitatea de care dispune în anumite momente.

Cartea poate fi comandată de AICI.

Yuki

Lasă un răspuns

