Sherlock (2010- prezent)

ghd

GenCrime, Drama, Mystery

Minute per episod: 88

Număr episoade apărute: 9

Număr sezoane apărute: 3

Notă IMDb: 9.3/10

CreatoriMark Gatiss, Steven Moffat

DistribuțieBenedict Cumberbatch, Martin Freeman, Una Stubbs

Bazat pe cărțile scrise de către Sir Arthur Conan Doyle, Sherlock revine în sec. al XXI-lea  cu o serie de crime și atentate pe care trebuie să le c8c97c8f142694f4c42293f1e17c6f0frezolve. Acesta folosește ,,palatul minții”, o tehnică care-i permite să acceseze fiecare amintire pe care o deține; creierul său este ca un hard, stochează și șterge dacă e nevoie, accesează hardul și îl umple cu informații în fiecare minut. Dr. Watson îi devine camarad, iar antisocialul Sherlock începe să țină la acesta în momentele critice prin care aceștia trec.

Atenție: Dacă vreți să nu mai aveți o viață și să stați lipiți de ecranul computerului încontinuu atunci trebuie să vă uitați la acest serial!

“I’m not a psychopath, Anderson. I’m a high-functioning sociopath. Do your research.”

L-am descoperit pe Sherlock după mania mea obsesiv-compulsivă numită ‘Mr Robot’, l-am descoperit din întâmplare și îl știam doar de prin spusele mai multor oameni care-l recomandau. Am văzut că era scurt, așa că m-am apucat de el și l-am terminat în aceeași săptămână. 

Am fost contrariată de acest personaj misterios numit Sherlock și de readaptare, care este cu adevărat uluitoare și care se observă că a fost atent gândită.Serialul m-a făcut să vreau să citesc măcar o carte în care să apară Sherlock Holmes. Mi s-a părut interesantă readaptarea asta în care Sherlock este un antisocial, lipsit de confortul activităților ce par a fi obișnuite; mai pe scurt, acesta poate fi descris ca,,eternul plictisit”, care găsește în macabru, saracasm și nebunie tot ce are nevoie. Pare că pentru el crima este un deliciu care reușește să-l stimuleze.

“Brainy’s the new sexy”

M-au intrigat personajele, cred că am empatizat mai bine cu ele (de la Sherlock până la Jim Moriarty) față de alte seriale pe care le-am văzut până acum. Cred că Sherlock a ajuns să fie unul dintre personajele mele favorite prin simplul fapt că m-a uimit prin arta deducției, pe care acesta o deține din plin. Sherlock este genul acela de personaj antipatic, care juma’ din persoanele care-l cunosc îl urăsc cu desăvârșire, plictisit de viață în majoritatea timpului când nu are un caz interesant. Parcă și Jim Moriarty mi-a plăcut destul de mult, era genul maleficului inteligent, care inventează meseria de ‘criminal consultant’. Cred că ideea de a vedea că Sherlock are un egal a fost o confrunatre cu caracter incredibil. Moriarty pare chiar mai plictisit decât protagonist, cred că acesta este motivul pentru care mi-a plăcut mai mult: parcă crimele făcute din plictiseală și premeditate au cel mai bun gust.

39f9af76bd100df509b59aeb37f23447Dr. Watson a fost ok, la modul că eu mă prindeam înaintea lui de anumite faze, iar acesta se uita ca prostul la Sherlock când explica; Dr. Watson era doar personajul ăla pe care eu îl detest, genul: ,,Hai să fim prieteni Sherl, hai să punem criminalii pe fugă și să trăim într-o fericire iluzorie.” Bineînțeles, lucru însoțit de un zâmbet fad. Nu mi-a plăcut de Watson, nu are cum să-ți placă de un asemenea personaj când îl ai pe Sherlock.

Parcă pe mine m-au prins mai tare forțele malefice din serial, parcă personajele pozitive erau plicticoase sau consecvente…nu știu. M-a prins serialul ăsta și iubesc serialele psihologice, aș putea să mă uit numai la genul ăsta fără să mă plictisesc și să privesc totul ca un învățăcel din ăla ce aprobă încontinuu.

“Anderson, don’t talk out loud. You lower the IQ of the whole street.”

Antiteza dintre Dr. Watson și Sherlock (dintre omul simplu și geniul în investigații) aduce un plus serialului, este comparația prin care vedem ce are atât de special Sherlock și de ce reușește el, dintre toți oamenii, să rezolve niște cazuri care par imposibile. În puținele episoade avem parte și de dramă lacrimogenă (fără se pare că nu se poate) în care Watson iese cu mai multe tipe, toată lumea se întreabă dacă Sherlock e gay și multe altele. 

“Sentiment is a chemical defect found on the losing side”

Bineînțeles, în multe lucruri mi s-a părut să producătorii au dat rateu, adică Sherlock Holmes, maestrul în deducții care știe că lucrezi la brutărie din faptul că ai făină pe braț. Marele Sherlock Holmes care știe că ai o pisică pentru că a observat că ai păr de mâță pe picior. Iar exagerări au început să iasă la iveală undeva din sezonul 2 și care da, au fost destul de multe (nu o să dau exemple, ca să nu existe spoilere).

b0a1abdfa74fdd090eac712f8755be94

Jocul actoricesc a fost unul foarte bun, fără el nu cred că ar fi fost un serial pe atât de reușit; cred că jocul actoricesc a reușit să mă facă să văd serialul într-o altă umbră (mai bună, în caz că se poate măsura un serial în termeni de ‘bun’ sau ‘rău’). Scenariul a fost ok, dar nu știu a cui a fost vina pentru micile scăpări ce nu caracterizau un Sherlock nici pe departe. 

Cred că ar fi o idee bună să vă uitați la serial, doar așa vă puteți face o părere clară: eu i-aș da o notă de 7/10, care pentru mine înseamnă extrem de mult; nu știu pentru voi cât înseamnă asta. Cred doar că ar trebui să vă uitați, nu vă veți pierde timpul, chiar cred că v-ar plăcea. 

Trailer:

Yuki

5 gânduri despre &8222;Sherlock (2010- prezent)&8221;

  1. Incearca si House M.D. Protagonistul e cam pe acelasi tipar, mai mult fascinat de complexitatea bolii decat de binele pacientului, intotdeauna cu rezerva infinita de ironie la indemana. Plus inteligenta sclipitoare si faptul ca pune accentul pe faptul ca oamenii intotdeauna mint.
    Cred ca e posibil sa-i dau o sansa si lui Sherlock, daca zici ca merita.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Am văzut primele 2 sezoane din House și după m-am oprit brusc (nici acum nu-mi dau seama care fusese motivul), dar am un prieten ce l-a terminat de curând și se arată super-dezamăgit de faptul că undeva de la sezonul 6 tot serialul devine o dramă lacrimogenă și nu se mai pune atâta accent pe pacienți. O să-l încerc oricum. Mersi 🙂

      Apreciat de 1 persoană

      1. Mda, am observat si cred ca nici eu nu am vazut deloc sezonul 6; problema e ca genul asta de seriale pe teme medicale sunt in principal despre relatii amoroase, iar faptul ca House M.D.era bazat mai mult pe boli si pe felul in care trata House viata era ceea ce facea serialul asta cu mult superior celorlalte. Oricum, primele 5 sezoane sunt asa de bune ca dau dependenta.

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

