Zona Zero de Lavinia Călina: Recenzie

Coperta_Zona-zero_Lavinia-Calina-423x652Mulțumesc Lavinia pentru carte!

Lumea este dominată de haos, au rămas în viață puțini oameni după ce virusul s-a extins și a început să atace fiecare familie în parte. Virusul acționează în 2 feluri: fie ești infestat de un alt zombie, fie mori dintr-o cauză naturală și te transformi singur. Acum lumea e o sălbăticie totală, în care cei mai mulți își pierd urma de umanitate rămasă, iar lupta pentru supraviețuire începe.

Vlad și Vanessa trăiesc în acest haos până în momentul în care sunt salvați și ajung la una dintre singurele baze rămase. Dar fiind una dintre ultimele baze aceștiau au și anumite reguli stricte care trebuiesc îndeplinite. Vor putea ei rămâne în confortul unei baze sau vor trebui să plece în sălbăticia de dincolo de ziduri?

Niciodată nu am fost atrasă de cărțile cu zombie, dar de această dată am vrut să ies din zona mea de confort și am decis să citesc această carte (da, îi știam stilul Laviniei și în trecut și îmi  plăcuse destul de mult). Am primit cartea la Gaudeamus și chiar fusesem curioasă de ce avea să-mi ofere. Chiar pot să spun că mi-a plăcut la deschiderea de carte de la Herg Benet unde autoarea a citit din carte și, automat, prin pasajul citat m-a făcut să vreau să citesc cartea.

De cum am înceut s-o citesc a trebuit să o asociez imediat cu The walking thdead (anul trecut urmăream serialul și îmi plăcea super mult), ca la sfârșitul cărții să ajung la concluzia că această carte este cu mult mai bună decât The walking dead. Știu că e greu să compari așa ceva, dar pe mine cartea m-a ținut în priză, m-a făcut să mi se acumuleze în piep diverse stărie- de la furie până la compasiune-, am simțit cu adevărat că trăiesc în momentul în care citeam și cred că o carte este foarte bună în momentul în care reușește să-ți transmită, iar cartea asta a făcut-o din plin și într-un ritm alert chiar.

Știu clar că mi-a plăcut la nebunie de Elena (conducătoarea bazei de refugiați), acidul din sarcasmul ei, firea ei de amazoană badass, bisexualitatea ei, înclinația ei spre întuneric și eleganță, fizicul ei sexy, dominația pe care o exercita în fața bărbaților. Yeah, e genul ăla de personaj inteligent care-mi place la nebunie: de mult nu am mai întâlnit o constrcuție a unui personaj atât de interesantă și complexă. Evoluția ei a fost uluitoare, de la fata sfrijită ce plânge într-un colț până la un simbol ce emană putere.

,,-Infirmeria e pentru oameni bolnavi, îi răspunse ea sec. Nu pentru lipitori care vin să doarmă peste noapte. Poți sta aici dacă suferi de ceva. Mie nu-mi pari a fi bolnav, poate doar dacă ești bolnav cu capul, caz în care am să te rog să ne spui. Cred că avem pe undeva o cămașă de forță. Dacă nu, improvizăm ceva special pentru tine.”

*Cum să n-o iubești pe Elena?*

zombieAh, și l-am urât super tare pe Sorin, de obicei îmi plac genul lui de personaje, dar de această dată am fost total împortiva lui și m-a enervat teribil; dacă ar fi fost real probabil i-aș fi rupt eu capul și ar fi trebuit să sărim peste zeci de capitole în care apare.

Mi-ar fi plăcut să aflu mai multe despre virus, legat de cum apărut și cum a ajuns să se propage atât de repede. Cred că asta mi-am dorit și de la The walking dead. Dar a fost bine și atât cât am știut, cred că toată construcția cărții mi-a întrecut toate așteptările pe care le puteam avea de la o carte cu zombie. Pur și simplu ideea de Zonă Zero care trimite provizii pentru alte baze, de ierarhie în haos, de întrebuințare și raționalizare și în final de eliminare a virusului mi s-au părut absolut geniale.

”-Știi tu, de când m-ai făcut să par ca un prost în fața lor.

-Nu a trebuit să mă străduiesc prea tare, așa ești tu din naștere.”

A fost un pic ciudat că totul a fost brusc, ca o trezire la realitate bruscă și revigorantă: de parcă în minutul următor ai putea să perizi totul și să ajungi în locul Elenei. Nu am mai simțit de mult timp așa ceva din partea unei cărți și de mult timp nu am mai citit ceva în 2 zile (pentru că am fost hipnotizată ca un copil de reclamele de la televezior). Da, cartea asta mi-a plăcut super mult.

O recomand celor care adoră acțiunea, libertatea, sarcasmul ăla dureros, The walking dead, poveștile triste, personajele sexy, dar puternice. O recomand oricui vrea o doză de zombie pe pâine!

Cartea o puteți comanda de AICI.

Trailer: