De ce nu mi-a plăcut Hotel Transylvania 2?

Salutări cinefili.

M-am uitat de curând la Hotel Transylvania 2 și am fost dezamăgită, nu că aș fi avut prea multe așteptări ca o producție americană să facă ceva ca lumea cu folclorul nostru și să respecte anumiți monștrii. Cred că ar trebui să înființez Asociația Drepturilor Monștrilor. În primul rând este vorba despre evoluție, ne așteptăm ca o animație să difere foarte mult,de la aia basic din 2000 până la aia care apare în 2015. Eu mă așteptam ca această evoluție să existe, în primul rând.

hotae

1.Mi s-a părut de-a dreptul scârbos ca într-o animație să pui muzică pop. Este de prost gust, nu știu cum se face,dar am mai urmărit și animația Home, care a mers pe același tip de muzică și idei neinspirate. Consider că o animație trebuie să fie genială prin simplul fapt că e originală, nu că pui un monstru să danseze pe Gaga (dar nici măcar Gaga nu a fost, ca să ne înțelegem). Cred că atunci când pui o muzică pop din aia comercială și bolânză pe fundal deja începi să distrugi dintr-o structură pe care s-au bazat mulți regizori (pentru că majoritatea au creeat melodii proprii pentru fiecare animație în parte). E bine să ieși în față, dar uneori devine comercial și faptul că vrei să schimbi o structură. 

2. În primul film din serie am întâlnit niște monștrii fioroși, care reușesc să înspăimânte, ca mai apoi în al doilea să avem niște dive care fac poze cu localnicii din Slobozia și nu reușesc să sperie pe nimeni. Deja începem să vedem că monștrii de fapt sunt pritenoși, cu toate că în primul film avem total opusul. Dar se pare că aici intervine efectul ‘trebuie să fim prietenoși cu oamenii, cu toate că mi-au omorât nevasta/mama’. Yeah. 

3. O scenă care mi s-a părut absolut înjositoare pentru oamenii ce trăiesc în România și care cred că mi-a distrus părerea asupra filmului complet a fost cea în care se face un apropo subtil, dar nu prea în care se spune pe față că românii nu prea știu ce-i ăla deodorant. Un studiu recent spune că românii sunt cam codași în Europa la capitolul de cumpărare de săpun, dar dragii mei, există limite, iar dacă tu împrumuți un folclor ca apoi să-ți bați joc de oamenii care au inventat folclorul… păi ești super jos în ochii mei (nu că ar conta până la urmă).

4. Nu mi se pare că a evoluat foarte mult față de primul, mi se pare că nu a adus nimic nou sau ceva inovativ care să stimuleze sau surprindă. Nici măcar amuzant nu a fost, că pe asta se cam bazează animațile în ultimul timp, iar morala nu prea a existat (poate doar aia cum că trebuie să accepți pe cineva așa cum este, să nu încerci să-l schimbi), dar asta devine din ce în ce mai des folosită și clișeică.

Directorul filmului este chiar Genndy Tartakovsky, care a fost producător pentru niște serii absolut geniale de desene animate precum : Sumbrele aventuri ale lui Billy și Mandy, Fetițele Powerpuff și Laboratorul lui Dexter. Pe scurt, acest om a scris unele dintre desenele mele preferate, dar  a dat rateu atunci când eu am crescut, iar industria cinematografică a ‘evoluat’.

Am decis să nu mai urmăresc nicio animație din această serie (în caz că vor mai apărea) și voi fi mult mai selectivă cu privire la animațile la care o să mă mai uit. Oricum, cele mai bune sunt tot cele mai vechiuțe (cu mici excepții, adică Inside&Out).

Voi ce animații urmăriți sau ce părere aveți de Hotel Transylvania?

Yuki

 

Lasă un răspuns

