Maresi. Cronici din Mânăstirea Roșie de Maria Turtschaninoff: Recenzie

maresi-cronici-din-manastirea-rosie_193145_1_1437122674Mulțumiri editurii Univers pentru această carte!

O mânăstire de pe o insulă unde trăiesc doar femei așteaptă o ucenică nouă. Maresi o întâmpină pe tânăra Jai, dar nu știe că aceasta o să aducă o nenorocire peste toate fetele ce locuiesc pe insulă. Cu timpul, Jai devine tot mai atașată de Maresi, iar această începe să-i poveastească viața ei de dinainte de mânăstire și tragedia care i s-a întâmplat surorii sale, Unai.

În tot acest timp, Maresi simte prezența Bătrânei, spiritului care se ocupă cu trimiterea sufletelor în lumea de Apoi, și nu știe cum să-și stăpânească frica față de aceasta. A mai simțit o singură dată prezența Bătrânei, în momentul în care sora acesteia a murit.

Mă puteam aștepta la orice de la această carte, dar niciodată nu aș fi crezut că o să-mi placă măcar sau că o să-mi stârnească interesul atât de mult. Pot să spun că mi-ar fi plăcut foarte mult să existe o hartă a întregii insule maresipe care se petrece acțiunea, având în vedere că întreaga carte este o operă de acțiune cu Maici, ucenice, zeități, pirați și negoț. Sună ușor nebunesc, dar cominația de mai sus a făcut din această lectură ceva savuros; nu am crezut că o să citesc cândva ceva cu Maici și o să-mi placă. Bineînțeles, aceste maici sunt ușor diferite de cele din zilele noastre, dar prezintă aceleași activități.

Să facem un exercițiu de imaginație, gândiți-vă la o lume creeată de George R.R. Martin unde dragonii sunt înlocuiți cu zeități, iar călăreții de dragoni sunt Maicile și ucenicele acestora. E o lume absolut fabuloasă și mi-ar fi plăcut la nebunie dacă acțiunea s-ar fi continuat sau dacă o să se continue într-o carte viitoare prin care o să aflăm ce s-a întâmplat cu Maresi cu adevărat. Stilul de scris este unul foarte bun, din păcate am întâlnit câteva greșeli la un moment dat, dar nu pot da vina pe autoare.

Mi-a plăcut foarte mult atmosfera plină de semnificații, Dansul Lunii, probabil apropierea care s-a creeat între natură și om, legăturile ce s-au format odată cu separarea omului de apropiați și înțelegerea în perspectivă a tuturor elementelor ce construiesc cu adevărat lumea. Este o carte cu simbolistică și care te face să înțelegi că omul este infim în fața puterii naturii și a înțelepciunii acesteia.

churchCartea mi-a amintit de volumul al doilea din ‘Eragon’, de apropierea băiatului cu lumea elfilor și a naturii doar în momentul în care se izolează și meditează.Așa a fost și cu Maresi, aceasta a făcut un pact cu natura prin care în schimbul înțelepciunii primite s-a sacrificat pentru oameni și probabil ăsta este unul dintre cele mai grele lucruri. Maresi are parte de o evoluție excepțională ce se creează în împrejurimi excepționale, este simbolul independenței femeii și al înțelepciunii. Chiar pe copertă am fost încântată că am văzut o tipă cu părul prins, exact ca al unei amazoane (*aici aveți o fană înfocată a amazoanelor*).

Au fost un pic cam previzibile întâmplările pe durata cărții, dar sfârșitul a reușit să echilibreze foarte mult balanța, mi s-a părut că sfârșitul a fost potrivit și imprevizibil. Sfârșitul a fost interesant și plin de ‘înțelepciune’. Cred că am învățat din cartea asta că orice lucru cere un sacrificiu și că printre oameni sunt persoane care vor trebui să se sacrifice mereu pentru ca alții să supraviețuiască. Și asta poate părea nedrept, dar ei au înțelepciunea necesară pentru a accepta și continua.  Exact ca Maresi.Mi-ar fi plăcut să cunosc o Maresi și dacă stau să mă gândesc cred că am cunoscut, mai mult ca sigur ea era o Maresi și era formidabilă.

Recomand această carte celor care vor să întâlnească o războinică și să-i simtă trăirile! Citiți-o!

2 gânduri despre &8222;Maresi. Cronici din Mânăstirea Roșie de Maria Turtschaninoff: Recenzie&8221;