Cărți bune aduse de 2015 și impresii livrești. *acesta nu este un top*

Neața cititori avizi de cunoaștere. În caz că nu știți și ați dat click din greșeală pe link-ul spre blogul meu, dar ați zis să rămâneți că poate se dă ceva gratis (nu, nu se dă) eu sunt Yuki, iar în această postare o să vorbesc despre anul meu în cărți. Acesta nu o să fie un top sau ceva de genu’ pentru că nu suport genul acesta de postări, mai ales să le văd făcute de mine.

În primul rând, trimit zeci de mulțumiri către sponsorii blogului, care automat au făcut în așa fel încât eu să citesc cele mai mișto cărți. Îmi pare rău dacă nu am satisfăcut cerințele unora dintre voi, cu toate că probabil ar fi trebuit să primesc un feedback negativ sau ceva măcar de la o persoană (deci presupun că a fost ok ce am postat).

În al doilea rând, am scris cele mai mari dubioșenii ever pe blogul ăsta ( mă refer la postările personale și povestirile create de către mine). Bă, uneori aș mai vrea să postez chestii de genu’, dar am impresia că le citesc doar grupul meu de apropiați format din 3-4 persoane și așa am început să le dau personal scrierile mele mirobolante. Am început să scriu la ceva mai măricel, o povestire mai lungă care-mi place cum iese. Mă perfecționez și ăsta e unul dintre lucrurile pe care le iubesc super mult la mine. Am primit aprecierea unor oameni care contează, am primit aprecierea unor profi pentru povestiri cu violuri și sex și violență. Cred că ăsta e un lucru mișto, mă simt bine să știu că a venit într-o zi profa de franceză la mine și mi-a spus: ‘Am auzit în cancelarie că scrii bine, mi-ar plăcea să citesc cândva ceea ce ai scris până acum!’. Yeah, iubesc să primesc sfaturi și critici și de-asta probabil o să și continui să scriu, nu la un nivel mare, ci la ceva care să mă definească și să-mi placă. Povestioare, ca mai înainte.

Așa că hai să terminăm pălăvrăgeala despre poveștile mele și să trecem la CĂRȚI!

Mai întâi o să vorbesc despre cele 5 cărți mirobolante, care pot spune că au fost cele mai bune cărți citite anul ăsta. Așa cum am menționat, nu o să fie un top, ci pur și simplu o ordine aleatorie (chiar nu am cum să compar asemenea cărți). Am citit 50 de cărți, iar goal-ul meu de pe Goodreads fusese chiar de 50 de cărți, așa că mi-am îndeplinit țelul în materie de cărți. Pe anul 2016 nu o să mai pun niciun goal, mi se pare tâmpit, cred că este mai important să citim calitativ decât cantitativ (cu toate că și anul ăsta am citit cărți mega-awesome). 

‘Roșu ucigaș’ de Jeroen Brouwers.

Cartea prezintă povestea unui adult ce încearcă să rememoreze trăirile sale,  împreună cu ale mamei lui, dintr-un lagăr de concentrare din Japonia. Este o ficțiune istorică care m-a impresionat prin lucididatea cu care bărbatul recompune durerea trecută și ura cu care continuă să-și privească mama chiar și după moartea acesteia. 

‘Exorcizat’ de Radu Găvan

Așteptam de mult timp un autor român care să vorbească despre nihilism cu atâta dezinvoltură și sinceritate. Totul se învârte în jurul unui agent imobiliar ce ajunge să-și pună la îndoială rostul în lume și care caută să se regăsească pe el prin prisma oamenilor din jurul său. O carte crudă, ce smulge fâșii din cititor pentru a reconstrui un personaj ce devine partea întunecată a fiecăruia dintre noi.

‘Lolita’ de Vladimir Nabokov

O operă ce surprinde viața unui profesor ce se îndrăgostește de o nimfetă de doar 12 ani și complicațile ce vin odată cu moartea unor personaje și iubirea crescândă a bărbatului pentru frivolitatea tinerei. Genul acela de carte care vorbește despre imoralitatea în cel mai destins și mai frumos mod și care pune într-o lumină sumbră atitudinea tinerei fete. Probabil una dintre cărțile mele preferate din toate timpurile.

‘Cei șapte nebuni’ de Roberto Arlt

Un personaj existențialist ajunge să trăiască la limita dintre viață și moartea, suferind de o depresie ce se sedimentează rând pe rând în sufletul lui. O poveste despre anarhie, curve și problemele unui om care nu-și găsește rostul în viață, decât în momentul în care i se redă speranța printr-un haos de proporții.

‘Pe culmile disperării’ de Emil Cioran

Filosofia depresiei și încercarea unui suferind de a înțelege și explica fiecare trăire și nevoie pe care o are, exprimând fiecare gând cu o finalitate ce poate duce doar la sinucidere. Cartea prezintă mizeria în care se contorsionează un depresiv și emoțiile cu care privește lumea. Aceasta este una dintre cele mai bune cărți citite de mine; o să continui să citesc Cioran în anul care o să vină, omul ăsta e pur și simplu genial!

Alte cărți care merită să vă fure atenția: 

‘Un veac de singurătate’ de Gabriel Garcia Marquez

‘Soldați ai terebentinei’ de Răzvan Coloja

‘În sângele tatălui’ de Ciprian Mitoceanu

‘Anotimpul pumnalelor’ de Șerban Andrei Mazilu

‘Oameni sărmani’ de F.M. Dostoievski

‘Drumul înfometat’ de Ben Okri

‘Splendida cetate a celor o mie de sori’ de Khaled Hosseini

‘Anamneza’ de Ana Săndulescu

‘Oameni, îngeri și demoni’ de Lina Moacă

Cam acesta a fost topul meu. Ne auzim anul viitor cu cărți de calitate și, sper, cu postări cât mai variate și interesante. Un an genial, în care să evoluați și să faceți lucruri care vă fac fericiți!

Yuki

6 gânduri despre &8222;Cărți bune aduse de 2015 și impresii livrești. *acesta nu este un top*&8221;

  1. Hei, Yuki ^^ să știi că există și alte persoane care îți citesc și postările mai personale :))
    Cel puțin eu una te citesc cu drag (și nu cred că sunt singura), fie că e vorba de o recenzie sau de o postare personală. Sincer, chiar îmi plac la un blog postările mai personale pentru că descoperi așa, tot câte puțin, omul din spatele blogului. Oricum, lăsând asta la o parte, interesante recomandările tare, pe unele am pus și eu ochii deja.
    Am încercat cartea lui Cioran, dar până la urmă am abandonat-o. Not my type, I think. Poate o s-o reiau peste ani, cine știe.
    Și că tot ai adus vorba de reading challenge, nici eu nu cred că îmi mai setez vreunul anul ăsta. Nici anul ăsta nu am citit câte cărți mi-am propus și nu mai vreau să simt nicio presiune, fie ea cât de mică, referitor la numărul cărților.
    Ok, m-am lungit cam mult. :)) Lectură plăcută în continuare și la cât mai multe cărți bune citite! ^_^

    Apreciat de 1 persoană

    1. Hei. Îmi pare rău că îți răspund atât de târziu! Mă bucur mult că citești ceea ce scriu! Fără un reading challenge nu va fi nicio presiune, deci voi citi cărți fără a-mi păsa câte voi termina într-o lună. An fain în continuare! 😀

      Apreciat de 1 persoană

  2. Citesc din cand in cand postarile mai personale, dar la mine au efectul invers, am impresia ca intru si mai mult in ceata in ceea ce te priveste. Din cate imi dau seama, s-ar putea sa-ti placa „Fata inecandu-se” de Caitlin R. Kiernan: e despre schizofrenie, obsesie, aritmomanie ( obsesia de a repeta ritualic tot ceea ce faci), vorbitul in cercuri… Eu sunt la jumatatea cartii si daca ai chef, cred ca merita citita. 😉

    Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

