Cronică dă marţi #4: Vaca, prostul şi şcoala românească

Neaţa oameni buni! După câteva luni în care nu am mai scris nimic la această rubrică m-am gândit să revin. Este marţi, staţi puţin! Voi nu ştiţi ce este marţi? Este perioada aia din săptămână când concetăţenii mei scot capul pe fereastră şi-l întreabă pe vecinu’ cât e kilogramu’ de grâu, când traficul din oraş este infernal (o maşină la fiecare colţ de stradă), când la covrigărie nu mai găseşti covrig cu ciocolată, iar rata de a muri călcat de o vacă este mai mare decât de a muri de atac de cord când vezi notele de la teza de la mate. Exact, este piaţă! 

Iar pentru că acum am o cafea lângă mine şi o energie debordantă… o să vă vorbesc despre ce am mai făcut şi cum mai e cu şcoala (pentru că niciodată nu am avut ocazia să vă zic părerea mea). 

Ştiţi ce lucru este cu adevărat orgasmic atunci când te trezeşti dimineaţa la 6 şi realizezi că e miercuri? Să-ţi recompui dilemele existenţiale din ‘Dacă Dumnezeu şi Satana ar exista, dacă aceştia ar fi schimbat locurile, asta ar explica răul universal ce se găseşte în lume?’ în ‘Astăzi profa X ne va vorbi despre avorturile ei sau mă va asculta din toată materia?’. Credeţi-mă, este absolut minunat să stai în faţa unei femei care-ţi vorbeşte continuu despre eşecurile sale şi câţi copii a omorât şi cum Dumnezeu o va pedepsi. Este sublim, mă întreb cum de nu mi-am perforat timpanele cu sârmă ghimpată până acum! Un alt lucru genial este rezistenţa olfactivă pe care o deprinzi datorită oamenilor ce au auzit de mai mulţi manelişti la viaţa lor decât mărci de deodorante. Bineînţeles, lucrurile nu sunt atât de rele. În pauze este muzică din aia faină, pop din ăla comercial, în care o tipă îşi beleşte corzile muzicale pe acelaşi ritm primitiv şi ‘seducător’. Dumnezeu mai dă din senin o Metallică sau Nirvană (nu se cunosc altele, nu de alta). Ai zile în care eşti de serviciu pe şcoală. Băi e absolut genial! Să te plimbi în noroi şi ploaie ca să le cumperi pizza şi suc la profesori în timp ce tu rabzi de foame, cu sandvişul cu caş uitat acasă. Te mai pun femeile de serviciu să stingi becuri la baie (aparent, noi ne dăm mari ecologişti), persoanele X să faci treburile în locul lor, mai dai câte un anunţ din clasă în clasă (în care mereu se trezeşte cineva să râdă de tine) şi uneori mai vine mama unei eleve să se ia de tine că un tip o urmăreşte pe fiică-sa şi că tu i-ai dat voie lu’ ăla în şcoală (asta mi s-a întâmplat chiar mie). Ce mai este cu adevărat minunat? Când un prof se ia de tricoul tău cu Nirvană şi trece toată ora (în care el se crede superior în toate, iar când îi spui că-ţi place psihologia singurul nume pe care-l ştie din domeniu e Freud, şi mai trece nu-ştiu-cât blamându-l pe ăla). E mişto şi când profii tăi de materii fără sens te cred prostu’ clasei, dar tu ştii mai multă materie decât premianţii clasei. Ca să nu mai vorbesc despre genialitatea faptului că unii se vor asigura că o să-ţi pună cât mai subtil posibil că tu nu o să iei Bac-ul. Ce mai e mişto? Când începe un prof să râdă de mama ta că lucrează la fabrică, pentru că asta defineşte un om, nu faptul că a reuşit să mă îmbrace singură de când aveam 5 ani. Mai sunt mişto întrebările ălea puse în mijlocul orei, venite de la profesor, în care te întreabă: ,,De ce eşti supărată?”. Ştii, chiar o să-ţi spun care-i faza, că sufăr de nişte chestii de care tu nici măcar nu ai auzit şi am un mood change de la 5 la 5 minute. Chiar consider că tu ar trebui să ştii. Îmi place şi autobuzul cu care trebuie să circul, ăla în care aud cum îmi mor neuronii când aud glumele de mahala de genul: ,,Hă, grasa dracu’!”. Mai e fain şi cum se opreşte unul în faţa liceului şi începe să înjure de toate bisericile din România, pentru că suntem o ţară cât se poate de ‘civilizată’. E fain şi atunci când întârzii şi te umileşte unul în faţa clasei şi te pune să cânţi ceva ce îţi place, iar tu îi spui că îţi place black metal, dar el nu ştie genul aşa că te pune să cânţi black metal. Mişto e şi profesorul care râde de agramaţi, dar nu prea ştie pe unde să pună un ‘i’ în plus sau cel care se plânge de economia României continuu. 

Dar la capătul opus acestor lucruri am întâlnit nişte oameni geniali. Am întâlnit genul acela de profesor care dă nota cât se poate de corect, care îţi răspunde la orice întrebare, care denotă profesionalism, inteligenţă şi modestie şi îţi poate explica orice. Am mai întâlnit un profesor care face cele mai mişto glume, care mereu te face să râzi şi îţi deschide ochii la realitate de câte ori e nevoie (de la tipul ăsta am învăţat mai multe despre viaţă decât de la oricare altul). Şi am mai întâlnit genul acela de profesor care m-a făcut să-i iubesc materia şi să învăţ cu cea mai mare plăcere (chiar mi-aş dori să se întoarcă, biologia nu mai e la fel). De asemenea, am cunoscut persoane prin liceu geniale (elevi), care citesc sau îşi duc hobby-ul acolo unde ar trebui să fie, persoane amuzante şi inteligente. 

Probabil ar fi trebuit să vă vorbesc despre cum a fost vacanţa mea. Păi o s-o povestesc pe scurt: am cunoscut o grămadă de persoane noi de Revelion şi am fost pe Tâmpa (în Braşov), unde am văzut luminile, artificile şi totul de la înălţime. În rest, nu am putut citi foarte mult, dar abia am terminat ‘Hobbitul’, iar pentru mine a fost o carte de 5/5. Anul ăsta nu-mi mai setez niciun goal pe Goodreads (deja v-am spus, dar acum sunt mai mult ca sigură). Am fost dărâmată psihic toată vacanţa şi am avut parte de schimbări majore: atât fizice (m-am vopsit, culoarea părului meu e un amestec de mov şi blond) cât şi la nivelul relaţilor cu cei din jur, nu ştiu dacă s-au schimbat în mai bine, e ciudat să-ţi dai seama că o persoană nu-ţi mai aparţine. Încă nu ştiu să mă controlez, dar mi-am promis mie că voi învăţa.

Am văzut cel mai bun anime vacanţa asta, adică ‘Blood-C’ (e atât de mind-fuck; clar o să-mi spun părerea într-o postare separată) şi am fost de curând la cinema unde am văzut o animaţie dublată (media de vârstă era de 5 ani). Am văzut şi mult-lăudatul film ‘I Origins’, care mi s-a părut overrated şi mediocru, nu mi-a plăcut absolut deloc. Sper să mai apuc să filmez pentru Booktube, sunt chiar foarte mulţumită de ultimul video.

Probabil ar trebui să închei, că m-am cam lungit. Voi cum mai sunteţi? Ce aţi mai citit/vizionat? Cum e pe la şcoală la voi?

Yuki

Lasă un răspuns

