Otaku’s Corner #7: Death Note

9453

Light este unul dintre cei mai străluciţi elevi ai Japoniei, iar într-o zi găseşte Death Note, un carnet în care cu un simplu nume scris puteai să omori orice om în 40 de secunde printr-un atac de cord. Shinigami sunt zeii morţii care au decis să arunce carnete ale morţii în diferite perioade ale istoriei, iar acum Light se decide să aducă justiţia în lume. El va creea o reformă prin care fiecare criminal va fi ucis. La scurt timp, Light ajunge cunoscut drept Kira, iar poliţia începe să ancheteze morţile suspecte. În frunte cu L., o grupă de poliţişti este gata să-l prindă pe Kira şi să afle cum reuşeşte acesta să ucidă. Împreună cu Ryuk, Shinigami-ul care urmăreşte îndeproape carnetul morţii, Light este gata să-l distrugă pe L. într-o confruntare de proporţii.

Părerea mea: 

Conform site-ului Myanimelist se pare că Death Note este cel mai popular anime. Iniţial am început să urmăresc anime-ul acum 2 ani, dar m-am lăsat păgubaşă după primele 2 episoade. De ce? Nici acum nu îmi este clar. L-am reluat acum 2 săptămâni şi l-am terminat în aproximativ 10 zile. L-am terminat relativ repede, având în vedere că are 37 de episoade şi l-am urmărit în timpul şcolii. 

Mi-a plăcut- înainte de toate- atmosfera pe care a adus-o anime-ul, pe tot parcursul său am simţit partea de anime psihologic şi căutarea febrilă a aşa-zisului Kira. Iniţial am crezut că o să mă plictisească cele 37 de episoade, dar pe parcurs am ajuns să mă obişnuiesc cu răsturnările răsunătoare şi nebunia afişată. Am fost foarte interesată de principiul de bază: un carnet al morţii în care dacă scriai numele cuiva persoana respectivă murea, o lume a justiţiei şi un joc psihologic a două minţi strălucite: L. şi Kira. A fost interesantă ramificarea fiecărui lucru în parte, principiile din carnetul morţii şi faptul că până şi Shinigami nu ştiau exact care e adevărata putere a carnetului. Principiul de bază a fost bine pus la punct, cu toate că am vut impresia că primele 15 episoade au fost absolut briliante, ca mai apoi să apară un alt producător care să nu mai aducă aceeaşi atmosferă şi genialitate, care parcă să-i ia din esenţă. Am avut o reală problemă cu faptul că ultimele 15 episoade au fost uşor monotone, Light parcă nu mai era atât de ingenios, iar L. parcă se plictisise în a-l prinde pe Kira. Dialogurile, pe alocuri, mi s-au părut cam seci şi previzibile, te puteai aştepta în ultimele episoade ce o să spună Ryuk sau ce o să facă personajul X, pe când la început L. m-a şocat prin ingeniozitatea şi deducţia sa.

gif

‘If I sit like a normal person my investigative abilities would be half as effective.’

Este un anime foarte antrenant, îţi pune mintea la contribuţie şi parcă îţi inspiră sentimentul că ai vrea să faci parte din poveste. Grafica mi-a plăcut foarte mult, în deosebi modul cum au fost desenaţi L., Ryuk, Light şi Misa. Iar ca muzică tot ce pot spune e că s-a potrivit milimetric cu toată acţiunea şi se contura odată cu povestea. Un alt lucru care este de apreciat la acest anime este faptul că toate personajele au nişte caracteristici bine conturate, pe care nici nu le-am văzut în alte anime-uri ( de ex: obsesia lui L. pentru dulciuri, obsesia lui Nate pentru jucării). Mi s-a părut că anime-ul a reuşit să construiască perfect o lume a unui carnet ce omoară fiecare criminal: de la slujitorii înfocaţi ai Kirei, până la cei care consideră carnetul ca fiind cel mai mare masacru din istorie. Mi-a plăcut că a fost dezbătută, în acelaşi timp, problema oamenilor însetaţi de putere şi bani şi, de asemenea, faptul că Shinigami au fost descrişi ca fiind nişte zei plictisiţi de viaţă, Light fiind cel care i-a scos din monotonie. Pentru aceşti Shinigami moartea era monotonă, pe lângă toate intrigile ce au ajuns să fie ţesute în jurul justiţie aduse prin Death Note. 

‘I am Justice! I protect the innocent and those who fear evil. I’m the one that will become the god of a new world that everyone desires!!’

Au mai fost câte lucruri care nu mi s-au părut a se potrivi, dar nu o să vorbesc despre ele ca să nu existe un spoiler pentru cei care nu l-au văzut. Finalul a fost cât se poate de previzibil, cel puţin pentru mine, ceea ce a fost un minus.

Light-and-Ryuk-light-yagami-1514315-500-281

Mi-a plăcut viziunea pe care a împărtăşit-o Light, aceea de a creea o lume a justiţiei; iar întrebarea rămâne pentru mine, în continuare, dacă toţi oamenii sunt apţi pentru o lume în care orice fărădelege este considerată crimă şi unde se conturează linia ce desparte omul ‘bun’ de cel ‘rău’? Cred că personajul meu preferat a fost Light, cu toate atributele sale de manipulator şi criminal. Dar am simpatizat destul de mult şi cu plictiseala ordinară a lui Ryuk şi cu nevoia de ‘dreptate’ a lui L. 

‘This world is Rotten. Rotten people should be killed off to cleanse this world.’

Nu o să mai trăncănesc, vă las să vă uitaţi la anime, în caz că nu aţi făcut-o încă. Pentru mine a fost un anime de 8/10. Ce părere aveţi? Şi ce anime-uri urmăriţi în această perioadă?

PS: Poate că o să fac, în curând, o listă cu anime-uri care apar în perioada asta şi ce părere am de fiecare în parte. Mi se pare interesant având în vedere că nici eu nu mai ştiam într-un timp ce e nou, dar bun. Ce ziceţi?

rzuk

PSS: Dacă vreţi un site bun cu anime-uri, atunci vă recomand KISSANIME, găsiţi animeuri atât subtitrate cât şi dublate în engleză. 

Yuki

2 gânduri despre &8222;Otaku’s Corner #7: Death Note&8221;

  1. Chiar ma gandeam sa vad cum e si Death Note si daca are doar 37 de episoade e perfect.
    P.S: Poti sa incerci si „Fata Iadului”- nu l-am vazut in intregime, dar povestea e apropiata de ideea justitiei si razbunarii din DN, doar ca perspectiva e usor diferita.
    PSS: Merci de site ; )

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

