Şi munţii au ecou de Khaled Hosseini: Recenzie

si-muntii-au-ecou_1_fullsizeMulţumiri librăriei online Libris, o librărie online cu nenumărate cărţi online!

Povestea se conturează în jurul unui frate şi a unei sore, care sunt separaţi în copilărie şi a căror legătură strânsă pare să subjuge timpul în încercarea de a se regăsi unul pe altul. Pari trăieşte cu sentimentul că ceva îi lipseşte, de parcă o bucată din copilăria ei s-ar fi desprins de ea; pe când, la colţul opus, Abdullah continuă să-i simtă lipsa surorii lui. Cele peste 400 de pagini sunt centrate pe viaţa oamenilor şi diversitatea lor, de la un medic chirurg sosit din Grecia pentru a opera copii desfiguraţi până la o poetă ce se stabileşte la Paris, de la povestea unor fraţi plecaţi în America până la refacerea unui întreg oraş.

Khaled Hosseini scrie despre viaţa oamenilor bogaţi, dar continuu trişti, despre durerile pe care le lasă în urmă oamenii însetaţi de bani şi despre regăsirea sufletului la mii de kilometrii distanţă.

De când am citit ,,Splendida cetate a celor o mie de sori” am ştiut că o să vreau să-i văd evoluţia şi să citesc toate cărţile scrise de Khaled Hosseini. ,,Splendida cetate a celor o mie de sori” mi s-a părut a fi mai mult decât genială, fiind o introspecţie atât de interesantă în religia musulmană şi în războiul împotriva talibanilor cum rar am putut să văd. Nu am crezut că o să găsesc pe aceeaşi idee o carte mai bună, dar iată-mă făcând recenzie acestei cărţi, care mi-a plăcut chiar mai mult decât precedenta. Nu o să mă opresc prin a le compara prea mult pe cele două, dar ceea ce pot spune cu siguranţă este faptul că mi-a plăcut mai mult, în ”Şi munţii au ecou”, legăturile care s-au centrat în jurul personajelor şi destinul nefast al omului exprimat într-o manieră brutală, dar emoţionantă în acelaşi timp.

Consider că este o carte de referinţă, sau cel puţin asta ar trebui să ajungă în timp;asa este o carte care te poate învăţa prea multe ca fiinţă raţională pentru a nu-i acord atenţie. Cred că din ea putem extrage extrem de multe noţiuni noi, dar şi putem să ajungem să ne auto-educăm şi să avem în spate o anumită experienţă în plus. ”Şi munţii au ecou” este o carte a generaţilor private de libertate şi a oamenilor cu destine triste, legaţi prin dorinţa ucigătoare de a evada şi a fugi în lume.

Mi-a plăcut să văd conexiunile care se creeau între anumite personaje, toate culminând în această dorinţă de evadare pe care am menţionat-o mai sus. Cred că întrebarea care ajunge să se pună la final este chiar aceea dacă evadarea fizică a adus ceva bun în final sau doar a reuşit să diminueze din remuşcările de a rămâne într-un loc în care te simţeai nedorit?

Mi-a plăcut să văd că orizonturile se extind foarte mult în carte, că ajungi să faci diferenţa între anumite culturi. Pe de altă parte, dincolo de partea brutală a războiului, avem o parte emoţionantă, în care lumea nu pare a fi locul unde visele din copilărie se vor îndeplini şi în care oamenii trebuie să muncească pentru a putea dsupravieţui. Mi-a plăcut cocktailul acesta de personaje cât se poate de diferite şi de absurde, amalgamul acela de sentimente uitate într-un sertar şi aruncate cu regret. Oamenii sunt complex descrişi şi am observat că fiecare personaj care nara reuşea să înţeleagă atitudinea altora. Cartea asta îţi lasă o urmă de regret la sfârşit, simt că a luat o bucată din mine, iar sfârşitul a fost plin de suferinţă (cel puţin aşa l-am simţit eu).

Stilul a fost foarte ‘curat’, cu explicaţii care te ajutau să înţelegi anumite cuvinte şi cu un limbaj cursiv. Parcă aş fi vrut să ni se vorbească mai mult despre Abdullah şi călătoriile sale, aş fi vrut să aflu cum a cunoscut anumite personaje; la sfârşit aş fi vrut să aflu mai multe despre ceea ce s-a întâmplat cu el şi am simţit că nu ştiam destule despre un personaj esenţial din carte.

Recomand această carte persoanele care vor să înveţe şi să experimenteze, cred că este o lectură a generaţiilor care vorbeşte cu putere despre moarte şi viaţă.

Un gând despre &8222;Şi munţii au ecou de Khaled Hosseini: Recenzie&8221;