Recomandare de film #10: The skin I live in (2011)

theAnul apariţiei: 2011

Genul filmului: Dramă | Horror | Thriller

Titlul original: La piel que habito

Regizor: Pedro Almodóvar

Distribuţie: Antonio Banderas, Elena Anaya, Jan Cornet

Notă IMDb: 7.6

Povestea îl urmăreşte pe Robert Ledgard, un faimos chirurg plastician care reuşeşte să inventeze un nou tip de piele umană ce rezistă împotriva malariei şi arsurilor. Acesta devine obsedat de către opera sa, o femeie cu un trup perfect pe care o admiră şi de care pare a fi legat în trecut. 

Părerea mea: 

 Am auzit de acest film în urma unei postări pe facebook, prin care mai mulţi oameni au spus că este un ‘film ciudat’. Am ştiut că trebuie să mă uit imediat la el, iar când am văzut că, până la urmă, este vorba despre un chirurg, uşor nebun, deja îl pusesem la descărcat.

the-skin-i-live-in-review-e1339539581464

La început filmul este uşor confuz, totul începând cu o fată închisă, pe care acest doctor Robert făcea tot felul de experimente cu privire la pielea sa. Am fost intrigată şi am continuat să mă uit, cu toate că este destul de greu să intrii în acţiunea propriu-zisă, având în vedere că totul pare să nu se lege şi sunt diverse momente în care te întorci cu 6 ani în trecut pentru a vedea ce se întâmplă, ca mai apoi acţiunea să fie reluată de unde a rămas în prezent.

Mi s-a părut interesantă ideea de bază care a urmat filmul, obsesia chirurgului pentru perfecţiune şi demonii care l-au urmărit ani întregi. Totodată am văzut efectele pe care o traumă poate să o aibă asupra unui om şi ce înseamnă pentru cineva o schimbare  radicală. Dialogurile mi s-au părut foarte bine-structurate, chiar dacă textul este plin de vulgaritate şi conţinutul este destul de dinamic şi frivol pe alocuri. 

‘Clothes make me feel claustrophobic. I wish I could stay naked all the time.’

Mi s-a părut interesant doctorul Robert, iar finalul cred că a fost unul cât se poate de firesc şi veridic, cu toate că poate m-aş fi aşteptat să fie ceva mai special sau cu mai multă simbolistică. Nu mi s-a părut a se încadra în genul ‘horror’ având în vedere că este un film ce dă în tragedie şi este o dramă continuă. 

skin

Mi-a plăcut regizorul, modul cum a pus totul în scenă, mi-am promis că o să mă mai uit la filme făcute de acesta (mai ales că apare anul acesta un nou film regizat de el: ‘Silencio’). Limba spaniolă din fundal mi-a zgâriat timpanul în cel mai grotesc mod (problema mea legată de limba spaniolă, din cauza căreia nici nu prea mă uit la asemenea filme). Un alt lucru pe care îl am de reproşat este faptul că totul mi s-a părut puţin cam şters, inclusiv personajele, parcă nu ai avut timp să intri în ele şi să-ţi dai seama care este problema fiecăruia. Mi-ar fi plăcut să aflu mai multe despre fiica lui Robert şi să întrezăresc mai multe personaje implicate, nu doar ‘martori de ocazie’. Ca să nu mai vorbesc de faptul că m-a frapat faptul că o persoană din comunitatea ştiinţifică a aflat de experimentele chirurgului, dar a preferat să păstreze tăcerea. 

Vicente: ‘You are different. I am different as well.’

Norma: ‘Are you in therapy, too?’

Filmul are foarte multe substraturi şi încearcă să surprindă gândirea umană în diferite situaţii ce pot duce la nebunie. Este un film ce nu poate fi digerat chiar de către oricine, dar care merită urmărit pentru acele substraturi pe atât de interesante pe atât de macabre.

skin 3

Mi s-a părut foarte bună interpretarea Verei (adică a tipei pe care se fac experimentele de la început), a adus un plus întregului film, cu toate că Antonio Banderas nu mi s-a părut extraordinar.

Îl recomand celor care vor să vadă o nouă interpretare a direcţiei în care ar putea evolua medicina şi ştiinţa, totodată, şi celor care vor să prindă noi orizonturi în modul de schimbare al comportamentului uman.

Trailer:

Aţi văzut filmul?

Yuki

2 gânduri despre &8222;Recomandare de film #10: The skin I live in (2011)&8221;

Lasă un răspuns

