Recomandare de film #11: Cobain: Montage of Heck (2015)

MV5BMjIyOTcxMTU2NV5BMl5BanBnXkFtZTgwNjcyMDg3NDE@._V1_SX640_SY720_Anul apariției: 2015

Genul filmului: Documentar | Animație | Biografie

Titlul original:  Cobain: Montage of Heck 

Regizor: Brett Morgen

Distribuție: Aaron Burckhard, Chad Channing, Don Cobain

Notă IMDb: 7.6

Acțiunea este centrată în jurul solistului trupei Nirvana, Kurt Cobain. Totul începe de la mărturia mamei sale și primele sale concerte până la faima ce-l va propulsa pe locul întâi în topul Billboard și la momentul sinuciderii sale din 1994. Un documentar în care avem parte de interviuri, animații, mărturii și jurnalele intime ale lui Kurt, în care observăm degradarea și, totodată, evoluția sa.

Părerea mea:

Înainte de toate o să vă spun că da, ascult destul de mult trupa Nirvana și iubesc anumite piese compuse de ei. Am vrut să văd documentarul datorită fascinației mele pentru Nirvana, dar și datorită interesului stârnit de versurile creeate de către aceștia (un exemplu bun ar fi ‘Rape me’). Am fost foarte mulțumită de compilarea tuturor videourilor cu formația, interviurilor și paginilor din jurnalul lui Kurt. Cred că s-au potrivit foarte bine, iar așezate în ordine cronologică au făcut o treabă mai mult decât perfectă.

Cele mai șocante mi s-au părut paginile din jurnalul lui Kurt, aici referindu-mă strict la desenele pe care le creea, dar și la propriile sale gânduri. Kurt avea, cu siguranță, gândirea unui depresiv și asta se vedea în brutalitatea și tragedia fiecărui desen în parte.

‘Humans Are Dumb
All Humans Are stupid
I’m Ashamed to be A Human’

                 kurt_art_3_3259897aKurt Cobain în jurnalul său

Mi-a plăcut evoluția pe care a avut Kurt Cobain (și toată formația) în decursul anilor. Kurt părea a fi genul de tip care tânjea după o familie, iar în urma divorțului părinților a a decis să se revolte. S-a revoltat prin desen, muzică și droguri. Am consider viața lui Kurt ca fiind tragică, întreaga sa existență era definită de a ajunge cel mai bun, dar a urât faima cu toată puterea. În apogeu formația a refuzat să mai dea interviuri.

Inițial au fost 3 tripi ce cântau într-un garaj și se numeau Fecal Matter, se considera a fi concert dacă aveau 2 spectatori. În momentul de față sunt una dintre cele mai cunoscute trupe de rock alternativ și grunge din lume.

‘He’d always have to, like, do some kind of art, y’know, usually defacing something.  He never had, like, idle hands.  It just came out of him.  He had to express himself.’

Probabil Kurt era nebun sau genial, nu-mi pot da seama. Viața sa a fost plină, trăită la maximum cu heroină în sânge și cu soția sa alături, Courtney Love. Mi-a plăcut că aceasta s-a prezentat în fața camerei și și-a deschis ‘sufletul’ în fața publicului din întreaga lume.

Courtney Love and Kurt Cobain

Courtney Love mi s-a părut genială, frumoasă și amuzantă. Mi-a plăcut sinceritatea cu care vorbea despre solistul trupei și faptul că videourile vorbeau de la sine, că spuneau mai multe despre personalitatea acestuia decât oricine. Mi s-a părut interesantă gândirea lui Kurt cu privire la faimă, la popularitate, la autografe și interviuri. Le ura. Le detesta. Ăsta e unul dintre motivele pentru care îl apreciez. Dacă vă întrebați, Kurt Cobain nu este modelul meu în viață și nici idolul și nici nu sunt fana lui înfocată. Apreciez multe la el, ambiția și lenea erau direct proporționale la el (cam la mine, dacă stau să mă gândesc), îl plăcea să facă artă din orice și probabil ăsta e lucrul pe care toți ar trebui să-l împrumutăm de la el. Kurt este doar un om interesant pe care-l ascult cu plăcere și cărui muzică o ador. Atât. 

‘He had really violent dreams a lot.  People would be breaking into his house, trying to kill him, and he’d have to stab them.’

Probabil e de la sine înțeles că dacă asculți Nirvana nu e neapărat să adopți stilul lor de viață. Asta e doar o precizare.

makxBsTwQIMpkNJfgcWezdU58TS

Este un film care are pe alocuri un aer mai ciudățel, făcând astfel ca atmosfera să fie devastatoare și să te copleșească prin intensitatea sa. Mi-a plăcut faptul că nu s-a vorbit despre sinuciderea lui Kurt, ci doar de încercările sale. Mi s-a părut că regizorul a făcut cea mai înțeleaptă decizie în acest sens și chiar a avut respect față de apropiați prin a decide să nu sape după lucruri care nu puteau decât să afecteze imaginea lui. Nu este o surpriză pentru nimeni modul în care s-a sinucis și toate conspirațiile ce o acuzau pe Courtney că își omorâse soțul. După părerea mea, cele din urmă sunt nefondate și irelevante.

În caz că ascultați Nirvana și nu e doar ”Smells like the only Nirvana song you know” atunci chiar merită să vizionați documentarul. Consider că este un documentar bun și merită urmărit și de cei care nu ascultă Nirvana, dar rezonează cu gândirea nebună a lui Kurt și cu ambiția sa nemăsurabilă.

Trailer: 

Yuki

Un gând despre &8222;Recomandare de film #11: Cobain: Montage of Heck (2015)&8221;

Lasă un răspuns

