Otaku’s Corner #8: Boku dake ga inai machi

77957

Satoru Fujinuma este un băiat cu un dar special: acesta are o viziune a unui accident cu câteva minute înainte să se întâmple, reuşind astfel să prevină diferite catastrofe. În împrejurimile unei crime, Satoru reuşeşte să călătorească cu 18 ani în urmă, devenind pentru încă o dată un şcolar. La scurt timp după întoarcerea sa în trecut, acesta îşi dă seama că acea crimă are strânsă legătură cu răpirea colegelor sale. Misiunea sa? Să găsească criminalul înainte ca un alt om să moară!

Părerea mea:

Aşteptam de mult timp să fac o recenzie acestui anime, încă de când au apărut primele episoade am urmărit cu aviditate fiecare episod. Cred că ar trebui să spun încă de la început că pentru mine nu a fost o surpriză identitatea criminalului şi nici întâmplările din episodul final. Ăstea au fost nişte dezamăgiri pentru mine, având în vedere că mă aşteptam să mă şocheze într-un fel sau altul. În acelaşi timp au fost scene care m-au emoţionat. Da, este primul anime la care mi-au dat lacrimile şi cred că este printre primele dăţi când am reuşit să compătimesc cu adevărat un personaj (este vorba de Kayo).

c5caecf9096c894db856bb3a54dc78b8.gif

Acţiunea a fost de-a dreptul palpitantă, iar lucrul care a fost sarea şi piperul întregii acţiuni a fost alterarea lui Satoru din prezent în trecut şi păstrarea amintirilor sale. Faptul că tipul avea trupul unui băiat de 11 ani, dar inteligenţa unuia de 25 a dat un aer foarte realist întregului anime, este vorba de faptul că niciodată un copil nu ar putea să prindă un criminal prin ingeniozitatea sa (poate doar în cazuri extreme), reuşind ca vârsta lui reală să ofere credibilitate.

De asemenea, subiectul a fost unul cu adevărat original. ‘Boku dake ga inai machi’ a schimbat cu totul reţeta după care au început să se facă animeurile şi să construiască ceva mai măreţ şi de o ingeniozitate aparte. 

21fa22e7ee4bb4d4586d011fea56b9fbNu am avut personaje care să-mi placă sau displacă, pot spune că am preferat să privesc totul obiectiv (până la scena aia lacrimogenă cu Kayo). Probabil mi s-au părut anumite reacţii puţin cam irealiste din partea unor copii.

Este unul dintre singurele animeuri care are un titlu care chiar simbolizează ceva aparte, care chiar se întrepătrunde foarte armonios cu povestea lui Satoru şi Kayo. Explicaţia titlului din ultimele episoade m-au făcut să cred că există cu adevărat un substrat şi că am putut, în cele din urmă să-l ating. Nu este vorba doar despre prietenie şi curaj în anime, cred că este vorba şi de importanţa decizilor în raport cu o lume în care poţi repara o decizie pripită ce a dus la un eşec sau chiar la moartea cuiva. Noi nu dispunem de o asemenea lume, dar cred că anime-ul are rolul de a ne pune pe gânduri, de a răstălmăci anumite decizii înainte de a le lua cu adevărat.

Eu fac parte dintre puţinii oameni care nu vor o continuare a anime-ului. Nu este vorba că nu mi-a plăcut, ci este vorba că mi-a plăcut atât de mult ceea ce a fost introdus în 12 episoade că nu văd cu ce ar putea să mai surprindă producătorii. Nu cred că un sezon 2 ar fi mai bun, aşa că eu mă mulţumesc cu povestea de până acum. Probabil aş urmări un sezon 2 doar pentru a putea face o comparaţie.

O să vreau să citesc manga, nu ştiu dacă diferă sau se aseamănă foarte mult, dar sunt curioasă de cum s-au exprimat creatorii în scris şi nu vizual. Probabil că o să urmăresc tot mai multe animeuri marca FUNimation şi Aniplex (m-au impresionat cu adevărat)!

Notă: 9/10

Trailer: 

Yuki

 

4 gânduri despre &8222;Otaku’s Corner #8: Boku dake ga inai machi&8221;

Lasă un răspuns

