Recomandare de film #12: The danish girl (2015)

256917.jpgAnul apariţiei: 2015

Genul filmului: Biografie | Dramă | Dragoste

Titlul original: The danish girl

Regizor: Tom Hooper

Distribuţie: Eddie Redmayne, Alicia Vikander, Amber Heard

Povestea de dragoste dintre doi artişti danezi,Einar şi Gerda, devine tot mai încurcată în momentul în care Einar îşi dă seama că este un transgender şi îşi ia numele de Lili. Fiind unul dintre primii transgenderi, Lili îşi doreşte o transformare completă prin care va putea ajunge cu adevărat o femeie, aşa că ajunge să facă prima operaţie de schimbare de sex din lume.

Părerea mea: 

Nu mă atrag love story-urile de niciun fel, dar pot spune că acest film a avut ceva în plus în acest sens, nu ştiu dacă a fost numai modul de interpretare al actorilor sau a fost vorba de natura înţelegătoare a Gerdei, dar am rămas impresionată. Am rămas impresionată de cum în secolul XX un artist a reuşit să-şi arate într-un final adevărata sexualitate şi dorinţa de a ajunge femeie.  Mi-a plăcut modul în carte Gerda a reuşit să-şi înţeleagă soţul şi să-i accepte deciziile, decizii care au dus la un final cât se poate de tragic. 

gugu.jpg

‘I love you, because you are the only person who made sense of me. And made me, possible.’

După cum probabil ştiţi, sau v-aţi dat seama, sunt pasionată de acest nemărginit domeniu al artei şi mereu mi-au plăcut filmele ce abordau  subiectul acesta. Bineînţeles, faptul că a fost o biografie a fost un plus substanţial. 

Reacţia oamenilor la faptul că Einar era un transgender mi s-a părut puţin cam nerealistă, chiar şi în ziua de azi oamenii au o atitudine defensivă, dar în film singurii care au reacţionat şi l-au catalogat ca fiind ‘nebun’ au fost doctorii. Mi-ar fi plăcut să văd mai mult reacţia apropiaţilor, cu toate că nu e greu de imaginat reacţia lor. 

Una dintre secenele care mi s-a părut de-a dreptul ciudăţică şi mi-a plăcut a fost scena cu Lili în oglindă, momentul în care şi-a ascuns penisul între picioare şi s-a văzut pentru prima oară ca o femeie. Mi-a plăcut şi latura psihologică pe care a abordat-o filmul: diferenţa dintre Lili şi Einar, momentul în care personajul nu mai ştie cine este şi nu mai poate deveni Einar cel de dinainte. Aici intervine partea în care există doar o Lili ce a renăscut dintr-un vechi Einar; orice încercare de a deveni din nou bărbat după ce şi-a dat seama de adevărata sa natură este de prisos. Cu toate acestea, în momentul în care Einar s-a transformat în Lili şi a refuzat să mai picteze, am simţit un gol. Cred că cea mai mare idioţenie din partea unui artist este să-şi lase arta în urmă…

b422fd2f19aa3bdc63a0e2c3dd891295.jpg

‘We went for coffee, and after… I kissed him. And it was the strangest thing. It was like kissing myself.’

Mi s-a părut interesant faptul că s-a explorat această parte a comunităţii LGBT în care ni se vorbeşte de prima operaţie de schimbare de sex. Nu mă mir că a fost nominalizat la Oscar, cu toate că a fost un pic prea siropos şi melodramatic pentru gusturile mele.

Îl recomand celor care vor să înţeleagă şi să privească viaţa unui transgender în ansamblu, cu toate prejudecăţile şi problemele pe care trebuie să le îndure.

Trailer: 

Yuki

2 gânduri despre &8222;Recomandare de film #12: The danish girl (2015)&8221;

  1. Am adorat fiecare secundă din filmul ăsta. Nu mi s-a părut siropos, ci mai degrabă foarte realist, dar asta e părerea mea. Consider că filmul a captat foarte bine sentimentele personajelor, astfel încât să-i ajungă la inimă privitorului. Rara mai vezi un film ca ăsta ❤ (deși cartea a fost o idioțenie și o lălăială interminabilă, sincer)

    Apreciază

    1. Eu ezit să îmi cumpăr cartea, sincer. Nu mă atrage în mod deosebit. Am vrut să văd mai întâi filmul să-mi fac o idee.
      Eh, poate o s-o citesc cândva, într-un viitor îndepărtat (dacă nu o s-o primesc între timp).

      Apreciază

Lasă un răspuns

