Be free.#1: Carte pentru carte!

Un grup de tineri îndrăzneţi au ales să aducă ceva nou orăşelului în care trăiesc. Despre ce e vorba? Poftă de lectură! Şi cum altfel decât printr-un eveniment pentru toate vârstele? Toţi întorsurenii au fost invitaţi la o donaţie de carte în stil mare, unde au avut loc diverse ateliere: de la confecţionarea de semne de carte, desen, colorat, board games până la proiecţii de scurmetraje (”Duşmanul”, ”Cu lapte, fără zahăr” etc.) şi tineri care au venit să cânte.

KOS_9225

Timp de două zile am aşteptat cât mai multă lume să ni se alăture şi să se distreze în timp ce fiecare îşi putea alege cărţi pe care să le ia în sacoşă şi să le ducă acasă! Recomandări de carte, oameni cu care să socializezi, muzică bună în fundal: ce îţi puteai dori mai mult? Să nu uităm că am avut şi tombole cu premii surpriză!

Cum ne-am început ziua?

26 Martie. Sâmbătă dimineaţa. Ora 10. Voluntarii erau deja la posturi şi se învârteau ca nişte titirezi; mergeam după sponsorizări, căutam cartoanele, verificam sunetul, aduceam mâncarea, aranjam cărţile pe categorii de vârstă şi căutam culorile! 

Primii oameni, stai de vorbă cu ei, explică-le fiecare atelier, ajută-i să-şi caute cărţi. Mircea (unul dintre coordonatori) te pune să vorbeşti la microfon, te bâlbâi, te pierzi, dar lumea a înţeles că în 5 minute avem scurt-metraj. Copii entuziasmaţi ce fugeau prin sală cu picturi pe braţe, competiţie adevărată la atelierul de board games şi oameni care căutau cărţi prin mormanul de donaţii. O grămadă de oameni faini cu care am râs şi m-am distrat, ca la sfârşitul primei seri-morţi de foame- să mergem la cel mai apropiat local şi să ne luăm o porţie de Nachos!

27 Martie. Ne trezim mai târziu, facem o şedinţă,iar primii oameni sunt nişte copii cu feţe speriate (încercăm să nu sărim pe ei) şi deja totul începe să se mişte. Porţii de râs puternice şi oameni cu care nu am mai avut ocazia să vorbesc până atunci. Merg şi eu la fiecare atelier şi mă pun pe colorat şi desenat ca să sfârşesc jucându-mă la board games. În a doua zi am văzut şi scurt-metrajul ”Cu lapte, fără zahăr”, care mi-a plăcut în mod deosebit!

Se termină şi a doua zi, ultimele cărţi rămase ajungem să le luăm noi şi să le donăm pe la biblioteci. Strângem tot şi închidem ultimele lumini. 

2 zile în care ne-am distrat pe cinste şi am avut ocazia să vorbim despre cărţi cu pasionaţi şi nu numai. 2 zile în care am reuşit să ne apropiem de oameni mişto şi în care am reuşit să facem un pas înainte pentru oraş. Sunt mândră de ce am reuşit împreună să construim! Şi, dacă sunteţi din apropiere sau locuiţi în Întorsura Buzăului, vă aşteptăm la evenimentele viitoare! 

Noi suntem asociaţia Be free şi suntem gata să schimbăm ceva!

12957447_611299412378878_997775131798101191_o

Şi câteva poze de la eveniment: 

10560358_611299495712203_5435354959722532356_o.jpg

12967287_611299539045532_8195620653684053788_o.jpgKOS_9187.jpgKOS_7933.jpg12909471_611299605712192_7949613334995414604_o.jpg

Yuki

Lasă un răspuns

