Valuri de viaţă de Lina Moacă: Recenzie

Coperta_valuri-de-viataMulţumiri autoarei pentru această carte!

Irina se mută din Paris în Bucureştiul contemporan în ultimul său an de liceu pentru a fi mai aproape de bunicul său, ultima sa rudă rămasă în viaţă. Fiind nepoata uneia dintre cele mai bogate familii din Europa, Irina ajunge într-unul dintre cele mai fiţoase licee din Bucureşti unde ajunge să trăiască într-o lume plină de plastic. Acolo îşi va descoperi noi prieteni, dar şi iubirea care se pare că este cea mai nepotrivită persoană de care s-ar fi putut îndrăgosti. Secrete din trecut ies la iveală, iar părinţii săi ajung să fie cei care o îndrumă la începutul călătoriei sale apărând ca o voce ce o ghidează în deciziile pe care le ia. Va ajunge Irina să poată lăsa la o parte toate limitele ce o ţin în spate şi să fie într-un final fericită?

Unul dintre lucrurile cu care vreau să încep este faptul că între titlu şi conţinut există o corelaţie care m-a făcut involuntar să încerc să găsesc fiecare detaliu ascuns în carte. ‘Valuri de viaţă’ reprezintă călătoria abruptă pe care o face o tânără în căutarea fericirii ce se găseşte în mâinile celui mai nepotrivit om (un tip cu secrete şi cu un trecut la fel de plin de suferinţe). Valurile sunt însuşi liniuţele unui EKG, bătălia compulsivă a familiei Albu după nenumărate accidente, dar şi drumul plin de suferinţă şi fericire pe care tânăra Irina trebuie să îl parcurgă.

10_f3bea5d2143ffad15676ffbe63253de1

Mi-a plăcut foarte mult faptul că nu a fost doar o povestire în care exista doar fericire aia tipică îndrăgostiţiilor; aici trebuie să recunosc că Lina ştie cu o exactitate chirurgicală pe unde să strecoare suferinţă în inima unui personaj şi, cu aceeaşi exactitate, să răstoarne situaţii ce păreau ideale pentru fericirea unui anume personaj.

artdsfDe asemenea, cum am spus şi cu alte ocazii, apreciez enorm stilul de scris al autoarei, modul cum cuvintele reuşesc să curgă de la sine, iar anumite situaţii să pară cât mai naturale cu putinţă. Naturaleţea din scris mi s-a părut demnă de toată lauda mea.

Pe de altă parte, am simţit că autoarea s-a concentrat atât de mult pe acţiunea în sine şi intensitatea sentimentelor încât a uitat să contureze într-un mod mai puternic personajele. Am simţit-o pe Irina ca fiind cartonată (lipsită de puterea de a lua o decizie) în prima parte a cărţii, fără vreo trăsătură care să o facă atât de specială de restul mulţimii. Nu înţeleg ce avea atât de special faţă de o şcoală întreagă; chiar şi ea semăna cu celelate personaje într-un mod aproape identic.  Şi în acelaşi timp, mi s-a părut ciudat modul cum şi-a ales prietenele (destul de banale), în loc să fie aproape de persoane la fel de ‘speciale’ ca ea. Robert mi s-a părut plin de egoism, hotărât să ia decizii consultându-se doar cu sine, când deciziile sale afectau ‘n’ personaje. Nu mi s-a părut că vârsta lor se plia pe comportamentul lor şi nici că toţi acei tineri bogaţi erau atât de buni la suflet, incredibili ş.a.m.d. Am întâlnit destul de mulţi tipi bogaţi şi marea majoritatea erau exact opusul a ceea ce păreau a fi personajele din carte.

Un alt lucru care m-a deranjat a fost atracţia asta ‘la prima privire’, modul în care ‘te 7fe20c0f0105f4f918a45ae24d364975iubesc-ul’ venea la prima întâlnire şi toate lucrurile de genul ‘te ador’. Probabil nu sunt obişnuită eu cu poveştile de dragoste, dar pentru mine nu a fost nimic special în aceste cuvinte. Mi-ar fi plăcut să văd mai multe fapte din partea amândurora. Cu ocazia asta o să menţionez că dragostea lor se observa printre cuvinte că era pură, nu neapărat prin fapte.

Răsturnările de situaţie m-au îmboldit să citesc cu aviditate şi să fiu curioasă cu privire la ce va mai urma. Recunosc că ultimele 5-8 capitole ale cărţii mi-au plăcut extraordinar de mult, reuşind să-mi ofere o altă perspectivă asupra suferinţei. De asemenea, aici am mai observat cum Irina ajunge să se maturizeze. Da! În ultima parte a cărţii am reuşit să văd cum personajul principal ajunge să evouleze ca om şi să înţeleagă cu adevărat ce-şi doreşte de la viaţă.

Consider că ar putea fi o carte pe placul tuturor cititorilor de romane de dragoste, dar şi celor care apreciază ascensiunea unei vieţi pline de ‘capacane’ şi suferinţă.

Cartea o puteţi comanda de AICI

Un gând despre &8222;Valuri de viaţă de Lina Moacă: Recenzie&8221;