Conan barbarul: O vrăjitoare se va naşte de Robert E. Howar: Recenzie

PrintMulţumiri editurii Crux Publishing pentru această carte!

Taramis este regină până în momentul în care o siluetă îşi face apariţia în noapte, iar tronul îi este furat de către o vrăjitoare ce poartă chipul său. Întreg tărâmul este cuprins de haos, fiecare om încercând să îndure suferinţele cât poate de bine, dar din răzbunare se naşte un om cu o influenţă aparte şi cu o forţă ce poate omorî zeci de oameni: Conan Barbarul. Conan este căpitanul gărzii imperiale şi unul dintre cei mai puternici oameni ai castelului până când apare vrăjitoarea ce poartă chipul reginei şi consortul său, Constantinus. Ce se va întâmpla cu întreaga împărăţie după apariţia celor doi?

Am auzit de Conan Barbarul prin prisma serialului din care am reuşit să văd doar câteva secvenţe. Nu am fost impresionată de calitatea serialului, dar am fost bucuroasă când am văzut că editura Crux Publishing va traduce fix povestea lui Conan. M-am bucurat deoarece aveam şansa de a vedea o altă perspectivă a poveştii, dar şi să înţeleg ce a adus în literatura universală Robert Howard.

Tind să cred că primul lucru care m-a prins a fost întocmai atmosfera pe care o întâlnim pe 2f483280b70f5e42481bf26c6ee22b4atot parcursul cărţii. Este o carte ritmată, ce prevede toate caracteristicile unei cărţi fantasy cu adevărat bune: personaje puternic conturate, dialog specific unei perioade politeiste, unde domneau regii, dar şi un plot plin de acţiune şi animat de teme specifice precum răzbunarea.

Mi s-a părut că s-a pus mult prea mult accent pe Conan, când, de fapt, adevăratul erou al întregii povestiri mi s-a părut a fi tocmai Valerius; Valerius a fost condus de acele valori morale tipice fiecărui erou: onoare, credinţă, curaj. În antiteză, Conan a fost aruncat într-o bătălie care pentru el nu însemna decât satisfacerea unei pofte nestăpânite de răzbunare. Nu am înţeles de ce accentul s-a pus pe un personaj care semăna atât de mult cu antagoniştii operei. Probabil o să-mi dau seama de asta în următoarele cărţi pe care o să le citesc de la Robert Howard (cu toate că sunt centrate pe alte personaje sunt sigură că o să ajung să-i înţeleg mai bine modurile de a prezenta o situaţie şi un personaj).

De asemenea, Taramis (regina cea reală) mi s-a părut a fi o conducătoare slabă; tot regatul ei a fost distrus în puţin timp, cu toate că aceasta poseda calităţile unui adevărat lider. Salomea şi d4abddd366613eab5ad88e5c8d7a9825Taramis sunt puse în antiteză; observăm că există o delimitare clară între bine-rău, Conan fiind personajul ce luptă pentru propriile orgolii şi reuşind să nu facă parte parte din nicio tabără. Întreaga carte este un circuit unde lucrurile ajung să se repete, iar Conan devine ‘justiţiarul’ ce este gata să facă dreptate prin a face pe cineva să simtă aceeaşi suferinţă ca a sa.

Stilul de scriere mi s-a părut uşor de citit, iar cartea a reuşit să mă prindă cu adevărat datorită atmosferei pline de  suspans şi lucrurilor prezentate cât mai întunecate cu putinţă. Recomand această carte pasionaţilor de fantasy, dar şi cititorilor care caută într-o carte intrigi, războaie, barbari şi aventură.

Cartea poate fi comandată de AICI! Nu uitaţi că pe site-ul editurii Crux Publishing aveţi o reducere de 25% şi transport gratuit la toate cărţile până pe 5 iunie!