Otaku’s Corner #10: Elfen Lied

lilium-tehishter

Lucy este un Diclonius, o nouă specie de oameni ce posedă perechi de brațe invizibile ce pot omorî eficient fiecare ființă ce se apropie de aceștia. Povestea se conturează în jurul experimentelor și trecutului lui Lucy, dar și a personajelor cu care se întâlnește în călătoria sa: Kouta, Nana, Mayu etc. Cu cât acțiunea evoluează cu atât ne dăm seama de legătura ce ajunge să se formeze între Kouta și Lucy, dar și de impactul pe care Diclonius l-a avut asupra omenirii.

Părerea mea: 

Am ales să vizionez acest anime datorită categoriei în care se afla (adică horror psihologic).49f14d72447d6904571c63e21917c9b0 Voiam ceva alert, dar care să aibe un substrat bine-conturat și anime-ul ăsta a fost cu adevărat o capodoperă! Grafica este interesantă și plăcută, cu toate că scenele sunt macabre, sângeroase, brutale, iar violența- atât fizică, cât și psihică- este vizibilă adesea. Mi-a plăcut în mod special modul cum au fost construite personajele, dar și cum ultimele episoade au făcut lumină în privința trecutului personajelor principale.

‘Warmth, love and affection. These are the things I have taken away from you.’

Acest anime vorbește despre violență, familii disfuncționale, sărăcime și despre delimitarea dintre monștrii și oameni. Adevărații monștrii sunt creeați, nu născuți, iar în anime monștrii suntem chiar noi, oamenii, prin faptul că tot ceea ce nu înțelegem alegem să anihilăm sau să ținem sub control. Mi s-a părut trist faptul că anime-ul a fost creeat acum mai bine de 10 ani și, totuși, aceleași  probleme încă există, ba chiar par a persista. 

Mi s-au părut foarte complexe personajele, chiar trebuia să stai să le analizezi pentru a ajunge să le înțelegi cu adevărat. Pe Lucy am reușit să o înțeleg în limita în care se putea; am înțeles de ce disprețuia rasa umană, dar și de ce încerca să evite anumite amintiri să-i iasă la iveală. Lucy are o personalitate dublă, un demon ce dă ‘switch’ de la o stare la alta și care reușește să o facă pe Lucy să ajungă de la o extremă la alta. Cred că de aici avem și cele două nume ale personajului:Lucy sau Nyuu. 

lucy

‘When you’re miserable, you need to make someone even more miserable than yourself.’

Partea psihologică ne aduce în prim-plan ‘mizeria’ unei lumi dominate de ură, hărțuire și nevoia de a domina prin extirparea unei întregi rase. Povestea este scrisă foarte bine, iar dialogurile și vocile personajelor reușesc să-ți arate povestea într-un mod cu totul aparte.

Este genul acela de anime care nu te poate lăsa să nu-ți pui întrebări și, în același timp, după 13 episoade încearcă să-ți elucideze fiecare mister. Bineînțeles, ultimul episod e ușor previzibil, dar și interesant de urmărit având în vedere multitudinea de personaje și felul în care pentru fiecare există un final (mai mult sau mai puțin fericit).

Cred că nu mă așteptam să aflu ce s-a întâmplat cu o parte din cercetători, cu toate că mi-a plăcut super mult modul în care fiecare lucru ‘s-a așezat’. Mi-a plăcut să văd evoluția personajelor, modul lor de a se comporta și tot amalgamul ăla genial de replici teribile și scene macabre. 

‘People who think that they can make up their past follies with regret cannot be forgiven.’

Recomand acest anime celor care au peste 14-15 ani; până la urmă nu e vorba de scenele macabre (care totuși influențează), ci despre substratul care este cu adevărat interesant de urmărit și înțeles. 

Vă las intro-ul mai jos: 

PS: E genial, nu-i așa?

Yuki

7 gânduri despre &8222;Otaku’s Corner #10: Elfen Lied&8221;

  1. Am citit articolul tau si am urmarit seria Elfen Lied acum aproximativ un an. Intr-adevar seria practic, asa cum ai zis si tu abunda in scene de violenta fizica si psihica. Ceea ce ai spus de replici este adevarat, replici profunde si, avand in vedere ca japonezii intotdeauna insista pe caracterizarea perfecta a personajelor mai mult decat pe actiune au impact la cunoasterea personajelor. Totusi, avand in vedere ca am vizualizat foarte multe serii anime, se poate evidentia in cadrul lor o multime de replici, situatii, in care practic se ingroasa egoul personajelor pana la aroganta. Oricum ideea de baza a anime-ului este foarte bine pusa la punct. Ce mai pot sa spun aici – incearca seriile – Monster, Death note si Hellsing , din punctul meu de vedere sunt mult mai bune, geniale de-a dreptul, tot din categoria horror si psihologic.

    Foarte frumos ai scris aici, mersi, mi-ai dat o idee, pot incerca si eu sa scriu despre anime-uri. la asta nu m-am gandit.

    Multumesc

    Apreciat de 1 persoană

    1. Nu ai pentru ce să îmi mulțumești!
      Am văzut Death note și chiar mi-a plăcut mai mult decât Elfen Lied. La capătul opus este Hellsing, care nu pot spune că m-a impresionat în vreun fel. O să vreau să văd cât de curând ‘Monster’, mi se pare interesant subiectul și cred că și executarea este pe măsură!

      Apreciază

Lasă un răspuns

