În noapte de Haruki Murakami: Recenzie

in-noapte-top-10_1_fullsizeMulțumesc Libris pentru această carte! Libris este o librărie online cu numeroase cărți online!

Haruki Murakami este un renumit scriitor japonez ce a fost deținătorul unui bar de jazz din Tokyo. Haruki Murakami se încadrează în genuri literare precum ficțiune, realism magic, suprarealism, fiind un must-read al literaturii universale.

Acțiunea se petrece într-o noapte de toamnă în care drumurile a mai multe personaje ‘bântuite de trecut’ se intersectează pentru a forma o adevărată introspecție umană. Eri și Mari Asai sunt două surori ale căror regrete se revarsă către un trombonist ce îi povestește lui Mari, la rândul său, neliniștile și dorințele sale cele mai ascunse. În același timp, o prostituată este bătută la un love-hotel, iar un  tehnician IT tocmai își termină munca de noapte. 

Părerea mea: 

Primul lucru pe care-mi place să-l observ la o carte este atmosfera și, totodată, caracteristicile personajelor și tipologia pe care o au. ‘În noapte’ este o serie de povești și întâmplări tulburătoare, în care noaptea prezintă mediul în care cele mai ciudate răbufniri946ccdc4f12ad67b0624151a8ac13bb2
reușesc să iasă la iveală. O noapte călăuzește pașii a numeroase personaje ce ajung să se cunoască între ele și să-și dezvelească adevărata latură vulnerabilă.

Mari -care este și personajul meu preferat (probabil din cauza faptului că citește și ăsta e un plus uriaș)- este un personaj ‘rigid’, cinic, acid, dar este deschisă față de acest trombonist ce se arată interesat de ea. Întâlnirea celor doi se produce printr-o întâmplare, iar profunzimea discuției lor și ușurința cu care cei doi discută pe un fundal de jazz dă o imagine amplă a atmosferei ce se regăsește în carte. 

Cartea este sensibilă, iar descrieriile amănunțite îndulcesc calitatea lecturii în timp ce  ambianța duce ușor spre melancolie. Mi-a plăcut modul de scriere și acuratețea cu care noaptea era o proiecție a înțelegerii umane; noaptea devine mediul în care personajele noastre se auto-descoperă și ajung să încerce să se reconstruiască în timp ce acceptă ceea ce sunt. 

d911c8c74af8509a08667d42b9534d21Mi s-au părut destul de complexe personajele, cu toate că aș fi dorit să aflu mai multe despre prostituată. Cred că neajunsul meu din ultima vreme a reprezentat faptul că aveam nevoie să cunosc mai multe despre destinul anumitor personaje. Cred că e devină faptul că am tendința de a analiza un roman din toate punctele de vedere, iar atunci când ceva îmi place vreau să aflu tot despre personaje,plot, atmosferă, timp și spațiu. 

Cartea  asta a știut cum să inducă cititorului o anumită stare: timpul părea să nu înainteze, iar personajele erau tot mai blocate pe o anumită idee. Era ca o repetiție mutuală în care personajele erau marionetele, iar autorul le ‘îngheța’ din când în când în timp și spațiu. 

Sfârșitul nu pot să spun că a fost previzibil sau nu, când te regăsești într-o asemenea poveste ai vrea să rămâi blocat în ea și să nu existe un sfârșit propriu-zis. Este una dintre primele cărți în care nici măcar nu m-am gândit la ce s-ar putea întâmpla în continuare; am vrut să mă las purtată de muzicalitatea lui Murakami și să mă concentrez strict pe modul cum se derulau lucrurile. 

Cartea a fost ușor stranie în momentele în care ni se spunea că noi suntem niște simpli spectatori și nu putem interveni cu nimic. Avem câteva elemente specifice realismului magic, iar asta mi-a adus aminte de nimeni altul decât Gabriel Garcia Marquez.

Recomand această carte tuturor celor care sunt interesați de povești pline de mister și care posedă o anumită profunzime.

Puteți comanda cartea de AICI

Yuki

Un gând despre &8222;În noapte de Haruki Murakami: Recenzie&8221;

  1. Pingback: June Wrap-Up! |

Lasă un răspuns

