Insula diavolului de Ciprian Mitoceanu: Recenzie

insula-diavolului-crux-publishingMulțumesc Crux Publishing

Recenzia primului volum o puteți citi aici.

Amendamentul Dawson continuă să fie una dintre cele mai criticate legi existente vreodată; posibilitatea ca un om să se nască cu o genă de criminal este pe atât de absurdă pe cât este soluția unei asemenea legi: toate persoanele ce au o asemenea genă vor fi deportate pe o insulă fără posibilitatea de a se întoarce vreodată din închisoare.

‘Insula diavolului’ prezintă trăirile primului colonist ajuns în închisoare și descrierea amănunțită a unui plan psihologic de proporții prin care Amendamentul Dawson va ajunge să existe multe timp de acum încolo.

Nu credeam că mă va prinde mai bine decât primul volum al seriei, dar jocul psihologic ce este dat în vileag doar pe la sfârșit m-a convins cât de complexă a fost cartea. Cred că al doilea volum ne-a răspuns la toate întrebările pe care le puteam avea despre Dawson și ce se întâmplă cu personajele principale: Leo și Robert. Leo ajunge să fie un personaj atent cercetat de către persoanele din jurul său, personaj care ajunge să declanșeze un haos total, pe când Robert devine consilierul lui Dawson, cel ce a creeat amendamentul ce-i poartă numele.

Subiectul este cu adevărat genial, cine s-ar fi gândit până acum la o lume în care cineva ar baa6d365dc2cdc33efdb79a997c23cddputea fi condamnat la închisoare pe viață după niște teste de laborator care pot spune că este urmașul genetic al unui criminal în serie? Cum am văzut că a apărut volumul doi am știut că o să fie ceva pe măsura primului, iar toate explicațiile din al doilea volum cred că au adus un plus semnificativ romanului.

Personajele ajung în volumul doi să evolueze în moduri neașteptate, de la modul în care gândesc o situație până la transformări prin care ajung să se abțină de la demonii ce îi chinuie sau chiar să facă ceva total opus firii lor.  Leo cred că a avut una dintre cele mai incitante și ciudate transformări din întreaga carte,reușind să devină genul de om ce se încadrează în regn, gata să supraviețuiască cu prețul oricărui sacrificiu.

Toată cartea prezintă un întreg plan psihologic ce este pus la punct în luni de zile. M-a ținut în șah destul de mult timp până să-mi dau seama unde se vor îndrepta lucrurile, strategie care m-a intrigat și care mi-a lăsat zeci de întrebări după lecturare. Pot spune că autorul a reușit să creeze niște personaje care să se potrivească profilului genetic al celor mai mari criminali din istorie: Henry Lee Lucas, Ted Bundy, Charles Manson. Prin asta mi-am dat seama de personalitatea binară a omului, dar și de cum în spatele oamenilor politici există oameni mici și geniali.

8e31ab6ff005ce8b98b8c2dc93908ccbMi-a plăcut, în mod special, structura întregii cărți și modul în care, cronologic, fiecare personaj a reușit să ‘evadeze’ din propriul Iad. Cred că despre asta a fost vorba în carte, printre stropii de corupție și nedreptăți a fost vorba despre depășirea unor limite și distrugerea propriilor demoni interiori. Mi-ar fi plăcut să văd acțiunea centrată pe Leo, cred că este ceva pur subiectiv având în vedere cât de mult mi-a plăcut tipul și modul cum se comporta. Da, îmi plăcea și de Robert, cu toate că aș fi vrut să răbufnească pe undeva, să-i vedem întreaga revoltă și toți nervii strânși pe durata a două cărți.

Am învățat destul de multe lucruri, printre care se poate număra ceva istorie privind unii dintre cei mai mari criminali, iar din punct de vedere psihologic am observat, încă o dată, cât de ușor sunt de manipulat oamenii de către o minte atent antrenată în acest scop.

Recomand romanul tuturor celor care sunt interesați de perspectiva unei cărți pline de analiză psihologică făcută pe baza unor criminali notorii.

Cartea o puteți comanda de AICI.