Altfel…și totuși Alice de Lisa Genova: Recenzie

2843Mulțumesc Târgul cărții pentru roman!

Alice este profesor la catedra de psihologie cognitivă din cadrul Universității Harvard,iar cariera sa atinge apogeul odată cu conferințele la care participă. Este mai mult decât împlinită. Soțul și cei 3 copii sunt fericiți, iar fiica cea mică decide să urmeze cursuri de teatru în locul unei universități de renume.

Cu timpul, Alice observă că ceva este îngrijorător cu privire la memoria sa și ajunge să facă tot felul de teste până când un diagnostic îi curmă toate planurile pe care și le făcuse. Acum, mai mult ca oricând, va avea nevoie de familia sa să-i fie alături.

Părerea mea:

Am descoperit romanul după ce am văzut filmul (Still Alice) și am avut dubii în privința stilului de scris încă de la început. M-a enervat modul în care erau descrise anumite secvențe, cu toate că romanul a fost ușor de lecturat. Am trecut peste incovenient în momentul în care am început să observ fiecare detaliu în parte. Am observat o atrofiere și un declin mintal prezentat într-o formă cât se poate de artistică și reală din punct de vedere științific. Mi-a plăcut să văd cum boala evolua și cum aceasta reușea să-i fure lui Alice tot mai multe lucruri, iar persoanele apropiate au început să o înțeleagă tot mai mult.

M-a emoționat pe alocuri, cred că cea mai tristă parte este cea în care copiii află, la rândul allor, ce este în neregulă cu mama lor. Nu am avut personaje preferate sau măcar trăsături care să sară în evidență în mod obișnuit, cred că tot accentul a căzut pe Alice, de la primele sale zile în care făcea greșeli infime până la o demență atent explicată și obiectiv prezentată. Alice este genul ăla de personaj de care ți se face milă la un anumit punct, nu pentru că e neputincioasă sau pentru că are o poveste emoționantă în spate, ci pentru că este personajul ce deschide ochii anumitor oameni cu privire la un subiect trist, dar care există. Am învățat mult mai multe lucruri despre boală și mi s-a părut foarte utilă cartea pentru cei care vor să înțeleagă simptomele, tulburările și gândurile unei persoane în cauză. Am învăț câte ceva și despre sistemul de învățământ de la Harvard, dar asta e mai puțin relevant.

Corelația dintre boală și iubire sunt puternic puse în scenă; în momentul în care Alice pierde tot ce a fost viața ei trecută familia decide să-i ofere lucruri de care te poți bucura pe moment: iubire și încredere.

Cartea este ca un haiku: scrisă într-un moment de inspirație ca ultimul vers să fie partea cu adevărat importantă, cel care trebuie să-i rămână cuiva în memorie. Sfârșitul a avut o nunață de amar, lucru explicabil având în vedere incursiunea bolii în mintea lui Alice.

Acum că am terminat cartea îmi e dor să revăd filmul, Julianne Moore e absolut incredibilă, iar povestea se conturează atât de bine!

Recomand această carte tuturor cititorilor, nu există un filtru pentru cei care ar trebui sau nu să o citească, e mult prea genială esența ei ca să fie lăsată la o parte!

Multe alte cărți puteți comanda de pe Târgul cărții!

Yuki

Lasă un răspuns

