Otaku’s Corner #11: Deadman Wonderland

Cover anime-mp3

Plot:

În urma unui masacru într-un liceu din Tokyo, Ganta, singurul supravieţuitor, este considerat ca fiind criminalul şi este întemniţat în Deadman Wonderland, o închisoare în care deţinuţii au rolul de a amuza publicul.

În încercarea de a-şi dovedi nevinovăţia Ganta va participa la jocurile sângeroase şi-l va căuta pe omul care i-a omorât prietenii. În încercarea sa de a supravieţui acesta o întâlneşte pe Shiro, o fată al cărei trecut se intersectează cu cel al lui Ganta.

O mulţime de deţinuţi sunt controlaţi din umbră pentru a amuza miile de spectatori ce trec zilnic pragul închisorii, dar adevăratul Iad este gata să înceapă când Ganta descoperă existenţa Nivelului G.

Părerea mea:

Nu am mai devorat de o grămadă de timp un anime în 2 zile. Probabil încă de aici vă daţi seama că mi-a plăcut mult. E genul gory, cu violenţă şi cu o poveste pusă la punct foarte bine (un singur lucru încă mă întreb, şi anume: ,,Ce Dumnezeu era cu părinţii lui Ganta? De ce nu apăreau nicăieri?)”. Dubios sau nu, dar anime-ul parcă a fost un mix între Mirai Nikki şi Elfen Lied. Pe scurt: a fost nebun, diabolic, interesant, obsesiv. Nu mă aşteptam să mă prindă atmosfera, dar pe parcursul întregului anime tot îmi veneau flashback-uri din tot felul de filme (‘Would you rather’ în special).

„Weak humans are irresponsible and sneaky. They’d rather put the blame on others and let them suffer.”

dead

Personajul principal, Ganta, pot spune că s-a comportat ‘exemplar’; este pusă în scenă povestea puştiului care e slab, dar are voinţă, iar prin voinţă poţi mereu să-l baţi pe ăla mare şi urât (sau aşa spune anime-ul ăsta). Ganta este prins într-o serie de evenimente nefericite, fără a şti motivul pentru care ajunge să fie el cel ‘ales’; am simţit un neajuns în faptul că nu ni se explică originea lui Ganta sau a lui Shiro, dar mereu mi-a plăcut partea interpretabilă de la final. 

Shiro e personajul în care m-am regăsit câte puţin, bucuria ei de a mânca dulciuri e asemănătoare cu a mea (mai ales cea care include budinca). Am nevoie de un sezon 2 ca să-mi dau seama care-i faza cu trecutul ei şi cât de valoros este personajul în sine pentru anime. 

e0f120e7d4787d2f9a071b4176008018

Anime-ul, după cum am mai spus, este destul de violent, prezintă multe metode de tortură şi diverse invenţii monstruoase. Îl recomand celor care au 15+. Substratul psihologic este conturat după normele care ne spun ce este normalitatea, după măştile după care se ascund personaje şi după eterna întrebare: ”Ce înseamnă cu adevărat nebunia?”. Relaţia cauză-efect arată cum copilăria tragică sau un trecut tumultos poate duce la un comportament nebun, grotesc, dezagreabil. 

„Even if you lose and die, you’re still valuable as an experimental sample. I won’t let you go to waste!”

Abia aştept să văd OVA-ul (:

Recomand anime-ul celor care sunt interesaţi de ceva cu substrat psihologic, ceva care va merge până la limitele nebuniei. 

Notă: 9/10

Intro: 

Yuki

Un gând despre &8222;Otaku’s Corner #11: Deadman Wonderland&8221;

  1. Si mie mi-a placut mult acest anime. Eu l-am urmarit in 2011, atunci cand a iesit, si tin minte cu cata nerabdare asteptam un nou episod. Pacat ca n-au fost decat 12 la numar. Mi s-a parut mult prea scurt. Ca nu mai vorbesc ca mi-as dori la nebunie un nou sezon, desi se pare ca nu va avea prea curand unul (pacat). Aaaa, iar melodia opening-ului este una din favorite mele. Si acum dupa 5 ani inca o mai ascult. Mi se pare exceptionala.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

