Falling into place by Amy Zhang: Mini-review (RO)

Autor: Amy Zhang

Nr. de pagini: 304

Gen: Ficţiune

Data apariţiei: 9 Septembrie 2014

Plot:

În ziua în care Liz Emerson încearcă să moară, ea a studiat legile lui Newton. După şcoală, Liz încearcă să le pună în practică conducându-şi Mercedesul în afara drumului.

O moarte care să pară accidentală, asta e tot ce îşi doreşte Liz în momentul în care decide cum va decurge totul: de la ziua în care să moară până la locul şi o ultimă săptămână în care să poată îndrepta totul.

La recomandarea cuiva m-am apucat de această carte; iniţial am ştiut doar că era vorba despre o sinucidere perfectă care să pară un accident. nimic mai mult. Şi, totuşi, mi-a fost de ajuns cât să mă apuc de carte. Un alt motiv pentru care am citit-o a fost faptul că aveam o poftă nebună să citesc în engleză, iar celelalte cărţi din bibliotecă nu-mi făceau cu ochiul nicium.

a7b4d435a999b98c1f5eafa59d204b7d
Source: epicreads.com

Ce mi-a plăcut:

Mi-a plăcut extrem de mult stilul de scris şi scindarea dintre trecut-prezent, modul în care sunt prezentate motivele pentru care Liz a recurs la un asemenea gest,tema abordată (cu toate că aş fi vrut mai multe detalii despre această ‘sinucidere accidentală), dar şi un punct cheie pe care îl descoperim la sfârşitul cărţii. În decursul cărţii avem intervenţia unui personaj, ca doar la final să ne dăm seama cu adevărat cine este. Ideea a fost absolut genială. Chiar a reuşit să mă surprindă.

Ce nu mi-a plăcut:

Toate personajele mi s-au părut abia şchiţate, reuşind să fie mai multă gălăgie de fundal decât personaje în care să te regăseşti. Julia, prietena lui Liz, mi s-a părut mai interesantă şi cred că a fost mai bine sintetizată informaţia care avea legătură cu aceasta. Cealaltă prietenă a lui Liz era şi mai slab conturată, o Barbie greşită. De asemenea, mi s-au părut nesemnificative gândurile anumitor personaje (iubitul lui Liz, în principiu), iar faptul că tipa populară nu are mereu ceea ce îşi doreşte mi s-a părut clişeic. Să nu mai vorbim de faptul că au fost o serie de reacţii nerealiste din partea personajelor.Finalul a fost previzibil şi plat.

În caz că vă palc cărţile YA probabil o să vă placă şi această carte.

Notă: 2.5/5

Multe rating-uri şi recomandări găsiţi pe contul meu de Goodreads.