Harry Potter and the Cursed Child: Mini-review (RO)

Harry_Potter_and_the_Cursed_Child_Special_Rehearsal_Edition_Book_CoverDupă 19 ani, aventura lui Harry Potter continuă sub forma unei piese de teatru. Jucată pe 30 iulie 2016 în Londra, piesa conţine aventura lui Albus şi Scorpius, doi copii ce sunt gata să îndrepte răul făcut în trecut. Albus este copilul lui Harry Potter, un adolescent cu un temperament diferit şi cu acelaşi curaj pe care îl are şi Harry. Scorpius este fiul lui Draco, diferit faţă de tot ce reprezenta familia Malfoy până atunci. Doi rebeli de la care lumea aşteaptă totul, dar care vor ajunge să dovedească câte ceva în propriul lor mod.

Am terminat seria Harry Potter anul acesta, iar pentru mine aşteptarea unui nou volum nu a fost prea mare (aproape inexistentă dacă stau să mă gândesc la faptul că nu mă aşteptam la ceva care să mă dea pe spate). Am aflat că volumul a fost doar aprobat de J.K.Rowling, în nicun caz scris de aceasta (fapt pentru care am fost dezamăgită). Recenzia cărţii ‘Harry Potter and the cursed child’ e făcută cu un gust amar după câteva zile de la terminarea sa.

E de la sine înţeles faptul că atmosfera a fost diferită faţă de orice găsim în primele 7 volume ale seriei, iar personajele-odată cu maturizarea- încep să devină previzibile şi fade în faţa curajului de care au dat dovadă în volumele precedente. Harry devine părintele grijuliu, Hermione e o zăpăcită cu ‘n’ responsabilităţi, iar Ron e mai glumeţ ca oricând. Nu mă aşteptam ca acţiunea să se îndrepte în această direcţie; mă aşteptam la o seriozitate incredibilă din partea fiecărui personaj în parte.

Răsturnări de situaţie, idei tâmpite în care copiii cred că pot schimba lumea, un trecut voluptos care-i chinuie şi un copil ‘blestemat’ ce va îndeplini o profeţie în curând. La fel de nebunesc ca întotdeauna, nu?

Mi-a plăcut super mult de Scorpius, copilul lui Draco, datorită modului de a anilza situaţii şi de a crede că există prietenie în orice. Mi-ar fi plăcut o acţiune care să se bazeze mai mult pe dezvoltarea individuală a personajelor, nu doar pe relaţile lor. De asemenea, tind să cred că roamnul nu a adus nimic nou seriei în afară de o abordare nouă. Sunt foarte fericită să aflu că o poveste s-a transformat într-o piesă de teatru şi ştim cu toţii ce efect benefic are acest lucru. Dar luând în considerare povestea ne dăm seama că un al 8-lea volum nu va aduce poveştii un plus de complexitate.

Stilul de scris este simplist, dar cu aceeaşi încărcătură de care dădea dovadă J.K.Rowling; mai multe nu pot să spun.

Cartea a fost ca o variabilă ce se schimbă constant, am văzut faţete ale viitorului şi supoziţii privind influenţa pe care Răul o poate avea asupra omului.

În caz că sunteţi fani HP e de prisos să vă spun dacă se merită sau nu să cititţi seria, pentru mine a fost ca o încercare de a mă adapta la un fan-fiction (lucru care nu prea mi-a ieşit), dar şi de a vedea o altă abordare a lumii vrăjitorilor.

Notă: 3/5 Goodreads

8 gânduri despre &8222;Harry Potter and the Cursed Child: Mini-review (RO)&8221;

1. Sunt fană Harry Potter, dar nu pot spune că am așteptat cu ardoare cartea asta. Nici măcar n-am cumpărat-o, mi-am zis că, dacă tot am toată seria în română, să aștept să apară traducerea la noi și posibil atunci să mi-o cumpăr. Aflasem că nu e scrisă de Rowling, dar parcă tot mi-aș dori să mai trăiesc puțin în lumea aceea. 🙂 Sper doar să nu fie o dezamăgire mult prea mare.

Apreciat de 2 persoane

2. Seria Harry Potter este una dintre seriile mele preferate ever. Am avut o perioadă în care eram obsedată de HP, păcat că nu am tricouri Slytherin atunci aș fi fost oficial nebună. Când am auzit că scenariu piesei de teatru avea să fie publicat ca a 8a carte din serie am fost entuziasmată însă nu prea încântată. De ce? A da, este plăcut să vezi cum sunt lucrurile peste 19 ani de la evenimentele petrecute în ultimul volum, tot un trio însă de această dată în el se află copiii legendelor, dar eu nu aș numi această carte continuare mai mult aș numi-o un spinoff, nimic mai mult.
    În ce casă ești la Hogwarts?(Pottermore)

Apreciat de 1 persoană

3. Stiam despre aparitia acestui volum, dar nu m-am grabit prea mult sa citesc tocmai pentru ca nu eram sigura ca se va ridica la acelasi nivel cu seria scrisa de autoare.
    Nu cred ca este cineva entuziasmat de aceasta aparitie.
    Pana la urma, ma voi mobiliza si eu sa o citesc pentru a-mi forma propria parere.
    Momentan, citesc articolele de pe net ca sa ma lamuresc….dar nu cred ca mai este cazul.Parerea este aceeasi: toti sunt dezamagiti.

Apreciat de 1 persoană

4. Ce frumos ai scris recenzia! Eu sunt fană Harry Potter, iar când am aflat că s-a publicat și un a 8-lea volum am fost destul de entuziasmată, pentru că mi-e tare dor să fac parte din lumea aia magică, să mă pun în pielea personajelor. Însă, faptul că nu-i scrisă de J.K. Rowling mi-a mai luat din entuziasm + că am mai citit recenzii în care să se susțină ce ai zis și tu. Totuși, o s-o încerc, pentru că sunt curioasă să văd cum e și vreau să-mi formez propria mea părere.

Mulțumim pentru recenzie și spor la citit!

Apreciat de 1 persoană