Regii timpului de Laura Nureldin: Recenzie

Coperta_Regii-timpuluiMulțumesc Alex pentru exemplar!

Alex este un fizician ce reușește să inventeze o mașină a timpului ce te poate purta în orice perioadă a istoriei. Mora, prietena acestuia, este una dintre primele persoane care folosește mașinăria, iar printr-o eroare de calcul aceasta se trezește brusc în Persia Antică, unde Xerxes, Rege al Tuturor Lumilor, este în căutarea următoarei regine. 

Mora este luată pe neașteptate și dusă în palatul regelui drept pretendentă la tron. Și ce se întâmplă în momentul în care lui Xerxes ajunge să-i placă de Mora, iar el este adus într-un L.A. al secolului XI?

Părerea mea: 

Laura Nureldin reușește să compare și să aducă la un loc două lumi complet diferite: pe de-o parte un cartier bogătaș din L.A., iar pe de altă parte să ajungem în cetatea Susa din Persia Antică. Diferențele sunt majore, chiar hipnotice: Mora este prinsă într-un cerc de evenimente ce vrea să se încheie cu asasinarea regelui, iar nevoia de a schimba istoria este iminentă. Evoluția femeii în timp, de la statutul de sclavă sexuală sau femeie casnică la o ‘voce’ ce poate conduce hoarde de oameni, este pe cât de surprinzătoare pe atât de bine analizată și infiltrată în contextul unei iubiri ce sfidează timpul și spațiul. 97558bbf8aea5368b2002213023490b5

Imaginea de ansamblu a locurilor și oamenilor este destul de superficială, punându-se mai mult accent pe tentative de asasinat, sentimente și decizii ce nu par a influența istoria într-un fel sau altul. 

Am fost impresionată să văd cum Mora a fost o transpunere vie a reginei Persiei Antice, dar și  de modul în care un om reușește de multe ori să schimbe mentalități . Scrisul a fost cursiv, chiar plăcut la lecturare după o zi lungă. 

Am avut probleme cu partea științifică a cărții, și când mă refer la ‘probleme’ mă refer la faptul că aș fi dorit o explicație privind modul cum Mora poate schimba trecutul, dar asta nu influențează prezentul și modul cum tu poți călători înainte de nașterea mașinii timpului. Lucruri care sunt imposibile în momentul de față al evoluției. 

Lucrurile mi s-au părut superficiale pe alocuri, iar problemele cu care se confruntau cei doi erau rezolvate extraordinar de repede. Fnalul a fost previzibil din moment ce Mora este super-women varianta L.A/Persia Antică, erou care poate rezolva totul și să-i facă pe toți fericiți. Acțiunea a luat-o la vale de multe ori, reușind să te țină lipit de carte, dar cu sacrificiul unui final adus mult prea repede în scenă. 

Mi-ar fi plăcut să văd o imagine de ansamblu a Persiei și a ritualurilor care aveau loc. Ar fi fost chiar interesant să vedem părerea Morei asupra tradiților de acum 2500 de ani. Atmosfera a fost destul de prielnică; chiar mi-a plăcut, pe alocuri, intervenția Morei în părerile Consiliului și tonul destins al convorbirilor. Chiar aș vrea să citesc non-ficțiune istorică bazată pe ritualurile Persiei Antice, așa o să pot face o comparație și mai bună între Xerxes privit de istorici și Xerxes privit de autoare.

Chiar mi-a plăcut modul în care am fost acaparată de poveste. La sfârșitul cărții am ascultat o compoziție de-a lui Handel care mi se pare că se potrivește perfect cu finalul:

Cartea o puteți comanda de pe site-ul editurii Herg Benet.

Yuki

 

Lasă un răspuns

