Marele Gatsby de F.Scott Fitzgerald: Mini-review

9789734632954-2090492

Titlul original: The Great Gatsby

Autor: F.Scott Fitzgerlad

Nr. de pagini: 235

Data apariției: 10 Aprilie 1925

Traducere: Polirom

Colecție: Top 10+

Plot: 

Nick Carraway tocmai ce s-a mutat în West Egg, iar un tânăr pe nume Gatsby îl poftește  deja la petrecerile sale somptuoase din vecinătate. O prietenie se leagă între cei doi, iar Nick ajunge să fie martor într-o serie de evenimente neașteptate.

Între timp, Nick îl acompaniază pe Tom în întâlnirea sa secretă cu amanta, iar trecutul lui Gatsby înceapă să iasă la iveală odată cu declarația făcută de acesta.

Părerea mea:

De Fitzgerald am auzit încă din generală și, totuși, m-am apucat de el doar în ultimul an de liceu. Credeam că nu o să fiu impresionată de poveste într-o asemenea măsură, așa că am lăsat-o în bibliotecă să lâncezească. Până când m-am trezit cu o poftă avidă de a citi și am zis că merită o încercare. Cred că mi-a întrecut orice așteptare; nu este o carte extraordinară, dar este o carte foarte bine scrisă și cu un plot și un final interesant.

Ce mi-a plăcut: 

Am iubit stilul de scris, modul în care au fost construite personajele și atmosfera secolului XX. Mi-a plăcut de Gatsby și l-am îndrăgit pe Nick. Mi-a plăcut rolul lui Nick de spectator, modul cum ajunge să privească subiectiv lucrurile în momentul în care îl cunoaște pe Gatsby și toată aventura lor. Este o carte ‘ritmată’ ce abundă de acțiune. Finalul a fost unul pe măsură.

27a330c9fc19daa2807e6c4bd7120b0c

Ce nu mi-a plăcut: 

Mi se părea că de multe ori te pierdeai în detalii, nu știu dacă au contribuit strict la atmosferă sau au avut și un rol estetic, dar au fost deranjante (pe alocuri). Un alt lucru a fost idila de iubire, plină de necunoscut și lucruri care dau, de cele mai multe ori, în clișeu.

Recomandată celor care preferă clasicii și vor o atmosferă care să-i introducă într-un alt secol. 

Notă: 4/5

Yuki

5 gânduri despre &8222;Marele Gatsby de F.Scott Fitzgerald: Mini-review&8221;

  1. Iti alegi foarte frumos cuvintele. Ceva ce mie imi ia 1000 de cuvinte ca sa spun intr-o recenzie tie iti ia un paragraf. Surprinzi tot ce trebuie. Nu stiu!!! Sa ii spunem talent nativ. Asa cum spunea Raluca (aka femeia din camera cealalta) la un moment dat, esti un foarte bun coregraf al cuvintelor. Parca te-am mai intrebat de poezie si ai zis ca nu. Daca vreo data te razgandesti te rog sa ma cauti de pe unde nu-s si sa-mi arati si mie.
    Legat de cartea asta eu am citit-o acum mult, mult, mult timp… nu mai stiu ce se intampla sau daca mi-a placut, paote o sa o recitesc candva.

    Apreciază

Lasă un răspuns

