True detective (2014-prezent)

True detective este o antologie americană care prezintă o serie de crime nerezolvate. Producția HBO a apărut în 2014, fiind creeată de către Nic Pizzolatto și poate fi încadrată în genurile: anthology, crime drama, detective, mystery. Până acum au apărut 2 sezoane, a câte 8 episoade fiecare și 60 de minute fiecare episod. 

Sezonul 1

54b1859f762133010840725ae95a40a3 (1).jpg

În 2012, detectivii Rust Cohle și Martin Hart sunt aduși împreună să revizuiască un caz încheiat în 1995. Cei doi sunt interogați separat și ajung să rememoreze moartea Dorei Lange și să deschidă răni demult închise. Odată cu derularea interogatoriului, fiecare dintre cei doi sunt trași înapoi într-o lume pe care au crezut că au lăsat-o cu mult în urmă și ajung să fie implicați din nou într-o serie de crime. 

Părerea mea: 

Impresionant, aș zice. De la primele dialoguri îți dădeai seama că asta e o etapă premergătoare la ceva cu adevărat imens. Povestea este incredibil de realistă, personajele sunt foarte palpabile, iar dialogurile par foarte naturale. Actorii s-au pus atât de bine în rolul unor personaje de toate-felurile încât tot serialul a prins o lumină nouă. Pe lângă toată complexitatea poveștii, am fost impresionată de complexitatea personajelor și de modul cum povestea se croia în jurul lor. Este unul dintre singurele producții în care mi s-a părut că absolut toți actorii au reușit pe deplin să se pună în pielea personajelor. 

Mi-a plăcut foarte mult atmosfera întregului serial, modul cum am fost dusă înapoi în anul 1995 prin prisma amintirilor lui Rust și Martin, dar și modul în care cei doi evoluează, iar trecutul ajunge să se amestece cu prezentul. 

Avem foarte multe intervenții în care Rust explică anumite concepte de-ale sale cu privire la lumea din jur. Aici explorăm o serie de teme precum pesimismul filosofic și creștinismul. Rust este genul de personaj ce are niște idei adânc înrădăcinate în ceea ce privește pe credința, oamenii și existența. La polul opus, Martin pare a fi un personaj obișnuit cu o viață obișnuită, dar care trece prin propria sa dramă cu privire la familia sa. Astfel, consider că primul sezon din True detective a fost o lucrare de geniu ce a reușit să-mi invoce sentimentele unui crime-mystery de succes: interes, suspans și curiozitate.

Trailer: 

Sezonul 2

430894_mkt_pa_truedetective_s2_vince_po.jpg

Sezonul 2 începe cu perspectiva a 3 ofițeri de poliție ce ajung să investigheze moartea lui Ben Caspere, un om cu influență în orașul Vinci, și a cărui moarte pare cum nu se poate mai suspectă.În paralel, Frank Semyon împreună cu soția sa, Jordan, ajung să investigheze pe cont propriu după ce moartea lui Caspere îi aduce lui Frank un gol de 5 milioane de dolari.

Părerea mea:

Începutul celui de-al doilea sezon mi s-a părut slăbuț, chiar dezamăgitor. După primele 2 episoade m-am chiar gândit să renunț la toate intrigile și să mă apuc de altceva. Dar am decis să-i dau o șansă până la final și surpriză: serialul devine tot mai bun!

De această dată avem parte de mai multe persoanje principale, iar misterul cu privire la trecutul fiecărui personaj în parte a fost mult mai bine ascuns printre zecile de întâmplări neobișnuite. Complexitatea personajelor rămâne, chiar dacă la început mi s-a părut totul un haos ce nu aducea nimic nou; odată ce personajele noastre se întâlnesc ajungi să vezi fiecare ce tipologie reprezintă și ce rol va avea în serial.

Mi-a plăcut foarte mult sfârșitul celui de-al doilea sezon. Din anumite puncte de vedere mi s-a părut foarte bine ancorat în filosofie, personajele încep să povestească lucruri importante despre ele, iar povestea crimei lui Ben Caspere nici măcar nu mai este în prim-plan, personajele și evoluția lor este mult mai importantă pentru întregul serial. Un final cu multă încărcătură simbolică și care a reușit să mă facă să aștept un nou sezon.

Trailer: 

Păreri finale: 

Dacă aș da o notă serialului, True detective s-ar situa pe la 9/10. Începutul sezonului 2 este singurul lucru care nu mi-a plăcut, în rest am găsit niște personaje și dialoguri extraordinar de realiste și interesante. Îl recomand, mai ales celor care preferă serialele crime, drama, mystery. 

Yuki

2 gânduri despre &8222;True detective (2014-prezent)&8221;

Lasă un răspuns

