Netflix prezintă: Death Note (2017)

tw-28553.jpg

Light Turner găsește într-o zi un caiet al morții. Fiecare nume scris în caiet are puterea de a omorî persoana respectivă, iar Light împreună cu Mia hotărăsc să elimine fiecare infractor existent. În goana lor nebună după dreptate cei doi se intitulează ‘Kira’. Un agent este gata să îl prindă pe Kira și să restituie echilibrul, un așa-zis ‘L’.

Părerea mea:

Filmul stă la baza seriei manga și anime-ului ‘Death Note’, scrise original de către Tsugumi Ohba și ilustrate de către Takeshi Obata. O să încep prin a spune că filmul nu conține nici măcar o urmă din atmosfera anime-ului. Și nici din plot, personaje sau chiar parcurs al acțiunii. Inițial nu m-a deranjat, mă așteptam să fie altfel și abia așteptam să văd o nouă viziune asupra Caietului morții. Problema a fost executarea, atât în anime-ul original cât și în film este vorba despre adolescenți, despre Light în mod special. Anime-ul a avut darul de a pune accent pe ambiția lui Light: aceea de a duce la creearea unei noi lumi unde infractorii nu există, iar dreptatea este adusă de către Kira. Netflix transformă povestea într-o dramă de adolescenți de liceu, cu iubire, bullying și ceva apucături psihopate la câteva dintre personaje. Asta strică mult din atmosferă, Light nu mai este geniul Japoniei ci doar un băiețaș arogant de Seattle.

Schimbarea pe care o suferă personajele este ușor șocantă, dacă nu aș fi văzut mai întâi anime-ul nu aș fi dat prea mult credit filmului. Netflix a ‘comercializat’ o idee bună într-un teenage drama. Un singur personaj mi-a plăcut cum a fost transformat: L. este destul de interesant și în film, nu mai este așa de asocial și are o strategie diferită de prindere a Kirei. Mi-a plăcut totuși cum a fost jucat, a fost okay comparativ cu celelalte personaje. Nu echivalează cu L.-ul pe care l-am văzut în anime, dar mi s-a părut bunicel cel de aici, finalul a aruncat asupra lui o lumină psihopată la care nu mă gândisem până atunci. Ryuk, zeul morții care vine odată cu caietul, rămâne neschimbat, poate puțin mai malefic.

Cea mai greșită chestie din tot filmul a fost relația dintre Light și Mia. Previzibilă și clișeică. Ăsta a fost elementul care a distrus toată imaginea de geniu-rece-și-indestructibil a lui Light.

dn-2.png

Mă așteptam la ceva mai multă ingeniozitate din partea lui Light. Finalul a fost interesant, mă aștept să apară și o continuare după cum s-a terminat totul. Ultimele 10 minute din film au reușit să-mi capteze într-o oarecare măsură interesul.

Dialogul/storry line-ul a fost stupid. Un exemplu bun ar fi:

(despre Caietul morții)

Do you really want to know?

Sure.

Ok, then I will tell you.

Ai o armă cu care poți omorî orice om în 40 de secunde, iar când cineva te întreabă care-i faza cu ea tu îi spui din prima fără a avea vreo problemă cu asta. Îmi lipsește ceva?

Nu știu cum aș putea să recomand așa ceva. Ideea de bază e singurul lucru care mi-a plăcut, în rest a fost un film dezamăgitor.

Trailer: 

Yuki

21361265_1529558940437776_681632319_n

Lasă un răspuns

